Massimo Johansson

Massimo Johansson förstärker CompuGroup Medical Sweden som ny Vice President Sales and Marketing

CompuGroup Medical Sweden AB (CGM), en ledande aktör inom vårdinformationsteknologi och tjänster inom hälso- och sjukvård, rekryterar Massimo Johansson som ny Vice President för Sales and Marketing.

Med över 20 års erfarenhet från e-hälsobranschen kommer Massimo Johansson att spela en central roll i CGMs fortsatta framgång. Massimo har tidigare haft ledande positioner inom försäljning och affärsutveckling vid företag som OMDA och KIBI. Hans karriär inom e-hälsa startade hos Region Halland.

"Det är med stor glädje vi välkomnar Massimo Johansson till CGM i Sverige. Med sin långa och breda erfarenhet inom försäljning hos flertalet globala IT-bolag och sin djupa branschkunskap, kommer han att bidra till att fortsätta vår resa att utveckla CGM i Sverige till nästa nivå", säger Leif Tüll, VD på CompuGroup Medical Sweden.

CGM siktar på att bredda sin produktportfölj och utöka sin kundbas inom e-hälsa. Massimo Johansson förväntas bli en viktig del i arbetet med att utveckla och implementera strategier för att nå dessa mål.

"Jag är övertygad om att min inriktning på att leverera innovativa e-hälsolösningar kommer att stärka CGMs position på den svenska marknaden och bidra till att förverkliga visionen om en god och nära vård", säger Massimo Johansson.

Hans engagemang sträcker sig även till det nationella arbetet med att göra Sverige till en ledande nation inom e-hälsa och digitalisering, vilket ligger i linje med CGMs roll som en framträdande aktör i sektorn.

"Med min bakgrund kommer jag att driva CGMs satsningar vidare för att nå nya marknader och segment på den svenska marknaden. Ambitionen är att mitt ledarskap och min kunskap ska bidra till att leda företaget in i en ny fas av tillväxt och framgång", avslutar Massimo Johansson.