Öka patientens inflytande på sin egen vård med nya arbetsmetoder.

Jennifer Fabre kommer att presentera ett innovativt koncept för effektiv behandling av kroniska sjukdomar och hur patienten kan medverka i sin behandlingsplanering. Hon kommer att visa de positiva effekterna på behandlingsresultatet när man, med hjälp av modern teknologi, förenklar interaktionen mellan patienten och vårdgivarna.

Jennifers presentation är en del av det internationella programmet som genomförs under torsdag förmiddag på Vitalis-mässan i Göteborg. Vitalis-mässan pågår 22-24 april 2015.

- Det är en högaktuell föreläsning av en mycket erfaren vårdgivare som vet vad hon pratar om, säger Mattias Widegren, marknadschef på CGM som står som värd för föreläsningen. Det pratas mycket idag i Sverige om hur vi ska involvera patienten i vårdprocessen och hur de ska få möjlighet att påverka sin egen behandling, särskilt för patienter med kroniska sjukdomar som t ex diabetes. Vi på CGM arbetar fokuserat med att våra IT-lösningar ska ge ett stöd i processen att öka patientmakten och här får vi en chans att ta del av erfarenheter från hur detta genomförs på vissa mottagningar i USA.

Jennifer Fabre är sjuksköterska med mer än 30 års erfarenhet och certifierad utbildare i diabetesvård. Hon arbetar som chefssjuksköterska på en vårdcentral i Louisiana, USA. Jennifer har rönt stora framgångar i sitt arbete med att införa en mer patientfokuserad behandlingsmetodik. Jennifer Fabre fick utnämningen “2013 Healthcare Provider of the Year” av Louisianas primärvårdsförening.

Datum och tid: torsdag 23 april kl 10.30 – 11.30

Plats: Vitalis, Svenska mässan i Göteborg

För mer information, kontakta:

Mattias Widegren, pressansvarig och marknadschef, CGM

mattias.widegren@cgm.com, tfn 070-581 63 40

Om CompuGroup Medical Sweden AB (CGM):

CGM är ett världsledande eHälsobolag. Med en kundbas på ca 400 000 kunder arbetar vi med läkare, tandläkare, sjukhus, apotek och hälsonätverk i 43 länder. Vi har 4 500 kvalificerade medarbetare som arbetar på våra kontor i 19 länder för att erbjuda de bästa lösningarna inom eHälsa. CGM har funnits på den svenska eHälsomarknaden 25 år och levererar effektiva och säkra lösningar till såväl enskilda mottagningar som till kliniker, sjukhus, kommuner och landsting och regioner. Vi utvecklar våra produkter i nära samarbete med användarna med målsättningen att på ett användarvänligt och effektivt sätt stödja hela vårdkedjan.