Chalmers Ventures investerar i portföljbolaget Mevia

Chalmers Ventures investerar i portföljbolaget Mevia

Mevia har utvecklat en digital plattform med smarta medicinförpackningar som gör det lättare för patienter att ta sin medicin på exakt rätt tid. Mevias teknologi har utvecklats vid Chalmers tekniska högskola. För att få fram en produkt som är anpassad efter marknadens behov har Mevia har anpassat sin produkt i nära samarbete med flera av världens stora läkemedelsbolag.

Flertalet av kunderna har under utvecklingen av produkten blivit övertygade om att Mevia är det bästa alternativet för att hjälpa patienter att ta sin medicin på exakt rätt tid. Tillväxtinvesteringen är avsedd för fortsatt expansion samt att Mevia ska fortsätta växa med befintliga och nya kunder.

- Vi ser nu en bra utveckling för Mevia och en marknad som är mogen för uppskalning, säger Jonas Bergman Investment Director på Chalmers Ventures. Vi är därför glada över att ha Mevia i vår portfölj och ser fram emot att fortsätta supporta bolaget för att skala upp sin verksamhet.

- Vi är oerhört glada över det fortsatta förtroendet från Chalmers Ventures och ser fantastiska möjligheter till en mycket positiv utveckling för Mevia, säger Jesper Hassel, vd och medgrundare, Mevia. Investeringen ger oss möjlighet att fokusera på att ge fler kunder möjligheten att ta del av den bästa lösningen för att stötta patienter att ta sin medicin i realtid.

////

Jester Hassel, vd
jesper@mevia.se

Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som den bästa nordiska universitetsdrivna inkubatorn av UBI Global och som topp tio bäst i världen.