Chalmers Ventures portföljbolag Vesiro reser 5 miljoner SEK i pre-seed-runda

Chalmers Ventures portföljbolag Vesiro reser 5 miljoner SEK i pre-seed-runda

Chalmers Ventures portföljbolag Vesiro har framgångsrikt samlat in 5 miljoner SEK i en pre-seed-finansieringsrunda. Denna runda leddes av Chalmers Ventures, Norrsken Accelerator och Länsförsäkringar Göteborg & Bohuslän, i samarbete med First Gate Invest och E14 Invest.

Servrar driver energianvändning och höga kostnader

Den ökande datamängden, driven av nya teknologier som AI, har lett till att servrar förbrukar mer energi än någonsin tidigare. Storskalig dataanalys med adekvata svarstider kräver omfattande serverresurser, vilket avsevärt ökar kostnaderna och energiförbrukningen. Prognoser visar att globala företag kommer att spendera över 90 miljarder dollar på servrar under 2023, och att datacenter förväntas stå för 10% av den totala globala energiförbrukningen år 2030.

Förbättrad prestanda och minskade söktider i databaser

Vesiro erbjuder ett databastillägg som förbättrar sökprestandan i databaser. Att minska söktiderna innebär att servrar används mer effektivt, vilket leder till minskade serverkostnader och energiförbrukning. Vesiro har utvecklat ett mjukvarutillägg som avsevärt minskar söktiderna i Elasticsearch, en av de snabbaste NoSQL-databaslösningarna globalt. Kapitalet från denna investering möjliggör för Vesiro att utöka sitt team, vilket är avgörande för att påskynda ytterligare utveckling av produkten.

- Vi är otroligt glada över att ha säkrat finansiering för vårt företags kontinuerliga utveckling, säger Oskar Hagman, VD & medgrundare av Vesiro. I dagens värld, där tidiga företag kämpar för att hitta kapital, är det både uppmuntrande och spännande att hitta investerare som tror på oss och delar vår vision. Vår teknologi har enorm potential, och nu är vi redo att växla upp och ta nästa steg för att förverkliga den visionen.

- Vesiro är ett utmärkt exempel på ett tech-startup som inte bara skapar ett stabilt affärscase utan också genererar en positiv impact, säger Pontus Ottosson, Head of Investments på Chalmers Ventures. Vesiro löser inte bara ett problem och optimerar en process, utan hjälper också till att minska kostnader och spara energi. Vi ser en betydande marknadspotential för denna typ av teknologi.

Kontakt:
    Pontus Ottosson, Head of Investments, Chalmers Ventures | 0705 35 93 34
    Jonas Sandwall, Head of Communications, Chalmers Ventures | 0735 31 66 56
    Oscar Widén, Business Developer | widen@vesiro.com | +46 (0) 767 810 177

//////

Chalmers Ventures Portfolio Company Vesiro Raises 5 Million SEK in Pre-Seed Round

Chalmers Ventures portfolio company Vesiro has successfully raised 5 million SEK in a pre-seed funding round. This round was led by Chalmers Ventures, Norrsken Accelerator, and Länsförsäkringar Göteborg & Bohuslän, in collaboration with First Gate Invest and E14 Invest.

Servers drive energy use and high costs

The surge in data, driven by new technologies such as AI, has led to servers consuming more energy than ever before. Large-scale data analysis with adequate response times requires substantial server resources, significantly driving up costs and energy consumption. Projections indicate that global businesses will spend over $90 billion on servers in 2023, with data centers expected to account for 10% of total global energy consumption by 2030.

Enhanced performance and reduced search times in databases

Vesiro offers a database add-on that enhances search performance within databases. Reducing search times means that servers are used more efficiently, leading to a reduction in both server cost and energy consumption. Vesiro has developed a software add-on that significantly reduces search times in Elasticsearch, one of the fastest NoSQL database solutions globally. The capital from this investment will enable Vesiro to expand its team, which is crucial for accelerating the further development of the product.

- We are incredibly happy to have secured funding for our company's continuous development, says Oskar Hagman, CEO & Co-founder of Vesiro. In today's world, where early-stage companies struggle to find capital, finding investors who believe in us and share our vision is both encouraging and exciting. Our technology holds immense potential, and now we're ready to shift gears and take the next steps to realize that vision.

- Vesiro is a prime example of a tech startup that not only creates a solid business case but also generates a positive impact, states Pontus Ottosson, Head of Investments at Chalmers Ventures. Their technology not only solves a problem and optimizes a process but also helps to reduce costs and save energy. We see a significant market potential for this kind of technology.

:
    Pontus Ottosson, Head of Investments, Chalmers Ventures | 0705 35 93 34
    Jonas Sandwall, Head of Communications, Chalmers Ventures | 0735 31 66 56
    Oscar Widén, Business Developer | widen@vesiro.com | +46 (0) 767 810 177

Teach investor & venture builder

We have a unique setup that combines venture creation and tech investments within a single organization. This advantage enables us to identify new research and deep tech opportunities with both commercial and impact potential. All within Chalmers' entrepreneurial ecosystem.

We are experts in starting up companies based on advanced technology research in the best possible way. This process allows us to build our own high-quality deal flow in which we invest and become active owners.

Throughout the entire journey, we function as investors and venture builders until exit. Profits are reinvested through our evergreen model and allocated to Chalmers to support new, brilliant research.