Fv: Emil Krutmeijer, co-founder & business developer, Johannes Henriksson, co-founder & business developer  || Bild: Nicholas Sosin, All My Friends Are Stars Agency
Fv: Emil Krutmeijer, co-founder & business developer, Johannes Henriksson, co-founder & business developer || Bild: Nicholas Sosin, All My Friends Are Stars Agency

Compular tog hem förstapris i Acceleration Pitch på Venture Day 2021

Under årets Venture Day genomfördes Acceleration Pitch. En pitchtävling bland Chalmers Ventures nyaste startups. På ett fullsatt Chalmers E-village så kammade Compular hem publikens röster.

Som årets vinnare stod Compular som både blir årets pitch och får med sig en prischeck på 50 000 kr. Vi träffar vinnarna och ställer några frågor.

Hur känns det att vinna?

- Fantastiskt, särskilt när man ser till de andra exceptionella teamen som tagit sig till final! Denna motivationsboost gör oss ännu mer taggade att visa att vi inte bara kan snacka utan även leverera!

Vad kommer ni att använda pengarna till?

- Med hjälp av prispengarna kommer vi snabbare nå nästa version av programvaran som vi kan testa med kunder.

Vilket är ert nästa steg?

-Vårt nästa större steg att introducera en tidig version av vår programvara med ett användarvänligt gränssnitt. Genom att fortsätta vara lyhörda för kundernas behov och upplevda värde av det vi tillför, kommer vi varje dag närmare vår vision: Att digitalisera materialutveckling för en mer hållbar framtid.

Läs mer om Compulars teknik på deras hemsida:

Medtävlande startups I Acceleration Pitch 2021

• Kneedly
  • Nyctea Technologies
  • Navari
  • Compular
  • Smena Catalysis

Johannes Henriksson
Co-founder and business developer

Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som den bästa nordiska universitetsdrivna inkubatorn av UBI Global och som topp tio bäst i världen.