Impactbolaget Trine genomför investeringsrunda på över 21 miljoner

Impactbolaget Trine genomför investeringsrunda på över 21 miljoner

Trine är ett impact-bolag som erbjuder privatpersoner att investera i lån för solenergiutbyggnad. Dessa lån återbetalas sedan med ränta. Trine har nu genomfört en runda med befintliga och nya investerare*. Bland befintliga ägare finns Chalmers Ventures och Gullspång Invest. Kapitalet från den övertecknade rundan kommer att användas till att nå fler privatpersoner till att investera i Trines solenergilån. Trine kommer även arbeta fram ett investeringserbjudande till professionella och institutionella investerare.

- Vi är imponerade över bolagets utveckling och den skillnad som bolaget gör för både klimat och människor runt om i världen, säger Håkan Krook, Investment Director på Chalmers Ventures. Det är en nyskapande affärsmodell som vi ser stor potential att skala upp kraftfullt, med mer kapital in i verksamheten. Att kunna erbjuda tjänsten till bland annat institutionella investerare är en möjlighet som vi ser stor potential i. Sedan är det extra värdefullt att bolaget skapar både bra affärer och samtidigt gör stor nytta för samhället.

- Trines investeringsmöjligheter representerar en kraftfull lösning för att accelerera två centrala systemskiften mot en hållbar värld - energi och finans. Vi är stolta över att investera i teamet och den service som Trine erbjuder, säger Magnus Brandberg, partner på Gullspång Invest.

- Vi är glada över det fortsatt starka intresset från investerare. Denna kapitalinjektion ger oss en robust grund för att nå ännu fler som är villiga att investera i hållbara och lönsamma lösningar där solen skiner som mest, säger Trines VD och Grundare Sam Manaberi.

14 000 människor har investerat i Trines lösning
Trine är en investeringsplattform där privatpersoner investerar i lån till solenergiföretag i tillväxtmarknader, vilket ger dem kapital att leverera ren, prisvärd och stabil elektricitet där det behövs som mest. I dagsläget har över 14 000 personer valt att investera i Trines lån.

Investering i lånen skapar en direkt miljömässig och social påverkan samtidigt som investerarna får en avkastning på sitt investerade kapital.

Kommande lån som man kan investera i publiceras på Trines webbplats. Alla lån har genomgått en omfattande riskbedömning och godkänts av ett investeringsteam. De som investerar kan övervaka sina investeringar digitalt.

Solenergiföretag använder lånen för att finansiera sin verksamhet och installera solsystem till sina slutkunder. Kunder kan vara allt från familjer, skolor och sjukhus till storskaliga företag. När solenergiföretaget börjar återbetala sitt lån får investerarna tillbaka kapitalet plus ränta. Återbetalningarna kan återinvesteras för att skapa en ännu större påverkan.

För mer information om Trine och dess investeringsmöjligheter, besök Trines webbplats: trine.com.

*Med reservation för myndighetsgodkännande.

Håkan Krook, Investment Director, Chalmers Ventures
hakan@chalmersventures.com

Jonas Sandwall, Head of Communications & Marketing, Chalmers Ventures
jonas.sandwall@chalmersventures.com

////////

Impact company Trine raises new round of over 21 million SEK

Trine is an impact company that allows individuals to invest in loans for solar energy expansion. These loans are then repaid with interest. Trine has now closed a new round with existing and new investors. Among the existing owners are Chalmers Ventures and Gullspång Invest. The capital from the oversubscribed round will be used to reach more individuals to invest in Trine's solar energy loans. Trine will also develop an investment offer for professional and institutional investors.

- We are impressed with the company's development and the difference the company makes for both the climate and people around the world, says Håkan Krook, Investment Director at Chalmers Ventures. It's an innovative business model that we see great potential to scale up powerfully, with more capital into the business. Being able to offer the service to, among others, institutional investors is an opportunity that we see great potential in. Additionally, it is particularly valuable that the company creates both good business and at the same time makes a significant benefit for society.

- Trine's investment opportunities represent a powerful solution for accelerating two central systemic shifts towards a sustainable world - energy and finance. We are proud to invest in the team and the service that Trine offers, says Magnus Brandberg, partner at Gullspång Invest.

- We are pleased with the continued strong interest from investors. This capital injection gives us a robust foundation to reach even more who are willing to invest in sustainable and profitable solutions where the sun shines the brightest, says Trines CEO and founder Sam Manaberi.

14,000 people have invested in Trine's solution
Trine is an investment platform where individuals invest in loans to solar energy companies in emerging markets, providing them with capital to deliver clean, affordable, and stable electricity where it is needed most. To date, over 14,000 people have chosen to invest in Trine's loans.

Investing in the loans creates a direct environmental and social impact while investors receive a return on their invested capital.

Upcoming loans that one can invest in are published on Trine's website. All loans have undergone a thorough risk assessment and have been approved by an investment team. Those who invest can monitor their investments digitally.

Solar energy companies use the loans to finance their operations and install solar systems for their end customers. Customers can range from families, schools, and hospitals to large-scale companies. As the solar energy company begins repaying its loan, investors get their capital back plus interest. The repayments can be reinvested to create an even greater impact.

For more information about Trine and its investment opportunities, visit Trine's website: trine.com.

*Subject to regulatory approval.

Håkan Krook, Investment Director, Chalmers Ventures
hakan@chalmersventures.com

Jonas Sandwall, Head of Communications & Marketing, Chalmers Ventures
jonas.sandwall@chalmersventures.com

Teach investor & venture builder

We have a unique setup that combines venture creation and tech investments within a single organization. This advantage enables us to identify new research and deep tech opportunities with both commercial and impact potential. All within Chalmers' entrepreneurial ecosystem.

We are experts in starting up companies based on advanced technology research in the best possible way. This process allows us to build our own high-quality deal flow in which we invest and become active owners.

Throughout the entire journey, we function as investors and venture builders until exit. Profits are reinvested through our evergreen model and allocated to Chalmers to support new, brilliant research.