I årets upplaga av GUV Powerlist 100 hamnar Linnéa Lindau, vd, Chalmers Ventures, på plats 19. // Foto: Chalmers Ventures

​Linnéa Lindau, vd Chalmers Ventures, i topp på GUV Powerlist 100

GUV Powerlist 100 listar varje år världens 100 mest inflytelserika ledare inom universitetsanknutna venture-fonder. Årets lista offentliggjordes under den internationella konferensen, Global University Venture Summit, Houston USA. I årets upplaga lyftes Linnéa Lindau, vd, Chalmers Ventures, in på plats 19.

- Vi har ett fantastiskt team på Chalmers Ventures, säger Linnéa Lindau, vd, Chalmers Ventures. Detta är ett bevis på att vår samlade insats ger effekt. Att sedan få vara med på en internationell lista med så många fina namn och deltagare är naturligtvis både roligt och något jag känner mig ödmjuk inför. Det är också ett bevis för oss på Chalmers Ventures att vår modell fungerar och står sig riktigt bra på en internationell marknad.

I den prestigefyllda topp-25 finns också namn och universitet som Cameron Teitelman, Stanford-StartX Fund plats 18 och Jim Wilkinson, Oxford Sciences Innovation plats 1.

Hela listan finns här

*GUV, Global University Venturing

::::::

Linnéa Lindau

Vd, Chalmers Ventures

linnea(at)chalmersventues.com

James Mawson

Founder & Editor-in-chief, Global University Venturing

JMawson(at)mawsonia.com

Thierry Heles

Editor, Global University Venturing

theles(at)globaluniversityventuring.com

Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som bästa nordiska universitetsdrivna inkubator av UBI Global, 3:a inom EU och 12:a i världen.