Timbuktu & Damn! direkt och LIVE från Hovet via satellit till över 60 biografer!

Den 17 november ställer sig Timbuktu & Damn! på Hovet i Stockholm för att tillsammans med en massa gäster fira sitt 10-årsjubileum.

Konserten direktsänds över satellit till ett 60-tal biografer runt om i Sverige såväl som i Norge. Nu kan ännu flera se och få uppleva konserten live, dessutom skönt i soffan i en biosalong med perfekt ljud och i HD kvalité.

Detta är ett unikt sätt att få komma närmare artisten än du gör på en konsert, du får följa allt som händer på scen och på Hovet. Konserten sänds i HD via satellit och mixas i realtid, allt sker live och alla får samma upplevelse direkt i sin sköna stol i biosalongen.

Se biotrailern här >>

Biobiljetterna släpps onsdagen den 10 oktober på www.livecinema.se

United Stage Artist AB

Anders Larsson, Turnéproducent

larsson@unitedstage.se +46 70 440 41 13 / +46 8 555 700 00

Jonas Thulin, Affärsutvecklare

jonas.thulin@unitedstage.se +46 70 564 78 70 / +46 8 555 700 00

Live Cinema AB

Johan Törnqvist, Projektledare

johan.tornqvist@livecinema.se +46 73 344 17 25

Om Live Cinema - En ny genre för biografer

Live Cinema startades 2011 som ett inkubatorsbolag hos Chalmers Innovation i Göteborg.

-Vi använder de digitala biograferna som ett fönster för att, i realtid, visa konserter för en ny publik som tidigare haft svårt med tillgängligheten till den här typen av evenemang. Antingen p.g.a. geografiska eller tidsmässiga orsaker, säger Johan Törnqvist projektledare på Live Cinema AB och menar att dessa tidigare hinder numera är ett minne blott för konsertbesökare.

Tack vare digitaliseringen av biografer har ett fönster öppnats och ett nytt bolag startats som ger dig möjligheten att se de riktigt stora konserterna live, i realtid, bekvämt från stolen i din lokala biosalong.

• it och mjukvara
  • nya företag
  • musik
  • live musik
  • event
  • nya produkter
  • regional tillväxt
  • kultur

Chalmers Innovation identifierar, utvecklar och finansierar teknikbaserade tillväxtföretag. Sedan starten 1999 har de varit med och startat 104 företag. Företagen hade under 2011 en total omsättning på 558 miljoner kronor och 406 anställda. Tillsammans har det under åren totalt investerats 1,45 miljarder kronor i dessa bolag. De här resultaten gör att Chalmers Innovation idag är Sveriges ledande idéinvesterare och företagsinkubator. Chalmers Innovation är utvald att ingå i regionala samt nationella inkubatorsatsningar från Innovationsbron och Västra Götalandsregionen.

Chalmers Innovation is supported by the EU Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP)