Pressinbjudan: Presentation av rapport om höghastighetsjärnvägen

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2019 10:06 CEST

Debatten kring höghastighetståg har återigen fått nytt liv efter att regeringen och samarbetspartierna har enats om att färdigställa nya stambanor.

Välkomna till ett seminarium om höghastighetståg på Stockholms Handelskammare. Under seminariet diskuterar vi förutsättningarna för höghastighetsbanan tillsammans med en bred expertpanel. Vi presenterar dessutom en ny rapport från Stockholms Handelskammare om höghastighetstågens fördelar och nackdelar.

Tid: Onsdag 26 juni, 08:00-09:00

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm

Ackreditering för media: Skicka namn och redaktion till robert.ostholm@chamber.se

Medverkande:

Jonas Eliasson, professor i transportsystemanalys, Linköpings universitet

Jessika Roswall, trafikpolitisk talesperson och riksdagsledamot (M)

Emma Berginger, trafikpolitisk talesperson och riksdagsledamot (MP)

Mats Johannesson, vd MTR Express

Carl Göransson, näringspolitisk expert, Stockholms Handelskammare