Jag och min HALO, del 3 av 3

I en intervjuserie om 3 delar möter vi personer, företag och Brf:er som berättar om sin installation av HALO Wallbox™ I sista delen berättar Jan Wiklund, köpman, Brf Gardisten i Stockholm om sina erfarenheter.

Du har installerat HALO Wallbox™ i er Brf i centrala Stockholm. Berätta!

Vi var tidigt ute och scannade marknaden efter den bästa boxen för flerfamiljsfastigheter. När vi satt oss in i Charge Amps produktutbud kom vi fram till att HALO Wallbox™ var bästa lösningen för oss. Vi gjorde en ansökan om delfinansiering hos Naturvårdsverket och fick okej på det. Vi har installerat 29 HALO Wallbox™ på var och en av våra garageplatser. Det är en framtidssäker lösning som kommer även nästa generation tillgodo.

För de som ska installera laddboxar till sin Brf; vilka råd vill du ge till dem?

Missa inte tillfället att framtidssäkra er fastighet nu när ni kan få 50 % av investeringen betald av Naturvårdsverket. Det är viktigt att det är en hållbar investering ur flera synvinklar, hållbart material och inte allt för dyrt. Charge Amps och HALO Wallbox™ uppfyller de kraven och har dessutom en molntjänst med individuell mätning och lastbalansering med effektvakt. Denna investering höjer dessutom värdet på fastigheten, detta ska inte ses som en kostnad.

Finns det något du vill tillägga?

Det kommer inom en snar framtid att bli hårda regleringar på vilka bilar som får köra i Stockholms innerstad. Elbilar kommer säkert att få köras. Hur det blir med resten av bilarna som vi har idag är högst osäkert. Titta på hur snabbt förändringar sker i t.ex. Oslo.

• naturvårdsverket
  • klimatklivet