Pressmeddelande -

Mama Mia utökar sitt samarbete - kan nu erbjuda hjälp med barnpassning under organiserade former med Charlies Bästa Änglar

Mama Mia, Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning har efter en noggrann urvalsprocess beslutat att teckna ett exklusivt partneravtal med Stockholmsbaserade Charlies Bästa Änglar. Genom samarbetsavtalet erbjuds Mama Mias kunder en trygg, professionell och skräddarsydd barnpassningstjänst.

”Det här är en tjänst som åtskilliga av våra kunder frågar efter, men som många själva känner en viss oro inför. Man vill ju vara absolut säker på att ens barn är i goda händer när någon utomstående har ansvar för dem”, säger Eva Laurin, VD på Mama Mia. ”Vi har helt enkelt gjort jobbet för våra kunder och gjort en gedigen research för att se vilken firma som är bäst på marknaden. Vi fastnade för Charlies Bästa Änglar som har en oerhört professionell attityd och genomgående hög kvalitet i sina tjänsteleveranser. Tyngden i Charlies Bästa Änglars verksamhet förstärks även genom deras nätverk, bland annat coachas och handleds deras barnpassare fortlöpande av den erkände barn- och familjepsykologen Malin Alfvén”.

Charlies Bästa Änglar startades 2008 i Stockholm av Sara Nasiell som ett komplement till familjer som hade svårt att få ihop vardagen. Företaget hjälper till med allt ifrån hämtning från dagis, skola och fritids, samt barnens aktiviteter samt läxläsning – dag, kväll och helg. Grundtanken bakom företaget är att barnen skall känna sig både trygga och sedda, även när de inte är med föräldrarna. Sedan start har företaget varit mycket framgångsrikt och idag sysselsätter man 40 professionella barnpassare.

”Vi på Charlies Bästa Änglar arbetar ofta lite mer långsiktigt än de flesta andra aktörer på marknaden. Vi investerar mycket i våra handplockade barnpassare bland annat genom utbildning på flera plan. Det ger en långsiktighet som uppskattas av våra kunder, målet är att varje familj ska ha en barnpassare under en längre tid vilket skapar trygghet för både föräldrar och barn”, säger Sara Nasiell, VD och grundare av Charlies Bästa Änglar. ”Vid sidan av en erkänt hög kvalitet, så tror jag att det är just vår filosofi kring trygghet och långsiktighet som fått Mama Mia att välja oss som exklusiv partner”.

Samarbetet med Mama Mia inleds redan i maj månad och barnpassningstjänsten från Charlies Bästa Änglar är i ett första skede tillgänglig i Stockholm. Tjänsterna från Charlies Bästa Änglar omfattas av RUT-avdraget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eva Laurin, VD Mama Mia

Telefon: 070-770 00 29, e-post: eva.laurin@mamamia.se