Check Point Software lanserar samarbetsplattform för säkerhetsteam – eliminerar silos och stoppar spridning av attacker

Pressmeddelande -

Check Point Software lanserar mot bakgrund av snabb spridning av cyberattacker och stark uthållighet bland angripare Check Point Horizon Playblocks, en automatiserad samarbetsplattform som drivs av samarbete mellan säkerhetspersonal, processer och teknik. Horizon är Check Points säkerhetserbjudande för säkerhetsdrift som omfattar SOC-tjänsten Managed Detection/Prevention and Response (MDR/MPR), SOC-plattformen Extended Detection/Prevention and Response (XDR/XPR) och nu Playblocks, en samarbetsplattform för säkerhetsteam.

Säkerhetsteam kämpar för att hinna med manuella uppdateringar och korrigering av sårbarheter i olika säkerhetslösningar i hela nätverket när volymen av varningar och säkerhetsincidenter ökar och det råder brist på säkerhetspersonal. I en traditionell säkerhetsmodell fungerar lösningar lokalt, vilket förutsätter att hot finns i silos. Horizon Playblocks ökar säkerheten genom att möjliggöra samarbete mellan personal, lösningar och processer för att stoppa spridningen av attacker. Lösningen omdefinierar säkerhetsmetoder genom att möjliggöra en holistisk samarbetsmetod. När en säkerhetslösning upptäcker ett potentiellt hot aktiveras förebyggande åtgärder i hela säkerhetsinfrastrukturen, över alla olika säkerhetslösningar, och operativa åtgärder vidtas för att varna de nödvändiga teamen.

- Horizon Playblocks sammanfattar vår vision om säkerhetssamarbete – där personal, processer och tekniker förenas för att leverera genomtänkt, konsoliderat och automatiskt skydd, säger Nataly Kremer, Chief Product Officer och Head of R&D på Check Point Software. Det bästa sättet att förstå Playblocks är att föreställa sig en snabb säkerhetslösning som omedelbart kan blockera en attack och förhindra att den sprids i en organisation. Med sin unika blandning av omedelbar respons, automatiska uppdateringar och tredjepartsintegration exemplifierar Playblocks klokt säkerhetssamarbete.

Läs hela pressmeddelandet på engelska här.

Följ Check Point via:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies