Bars Production AB investerade i en GSP55EVO

Bars Production AB i Gråbo strax utanför Göteborg, är Sveriges största producent av protein bars.

- När vi planerade för vår tredje produktionslinje ville vi ta höjd för en ökad efterfråga och därav se över takten på packmaskinen. Då vi haft ett gott samarbete med Christian Berner AB och GSP tidigare tog vi kontakt och lyckade tillsammans diskutera fram den valda lösningen som uppfyllde alla våra krav, berättar Rickard Schelander, VD Bars Production.

Att ha en maskin som kan packa 200 bitar i minuten ställer mycket höga krav på produktflödet och taktningen in i maskinen – med en GSP55 EVO i kombination med ett Tecno Pack sorteringssystem för uppsamling och vidare distribution av produkter in i GSP maskinen, löstes detta elegant.

- Det är jättekul att Bars Production konstant ökat sina volymer på protein bars och att vi kom fram till en bra teknisk lösning som även fyller deras framtida behov säger Peter Nobelius, teknisk säljare Christian Berner.

Vi på Christian Berner AB beslutade oss för att ta fram vår alldeles egna protein bar, storlek, smak och inte minst design skulle harmoniera. Resultatet blev en smakfull och rolig produkt.

Vill du veta mer om förpackningslösningar?
Peter Nobelius, teknisk säljare, Christian Berner AB
031-33 66 915 peter.nobelius@christianberner.com