Christian Berner AB utökar partnerskap med ledande plastleverantör

Christian Berner är mycket stolta över att presentera ett fördjupat partnerskap med Röchling Group, internationellt ledande tillverkare och bearbetare av konstruktionsplaster.

Utbud, service och konkurrenskraft förstärks inom konstruktionsplaster från industriplaster till hightechmaterial med halvfabrikat från Röchling Sustaplast och Engineering Plastics och färdigbearbetade detaljer från Röchling Metaplast.

”Med våra kända varumärken Robalon® från Leripa och Oilon® från Nylacast har vi byggt upp en ledande ställning inom konstruktionsplaster. Med Röchling-gruppen som partner kan vi numera erbjuda ett utökat leveransprogram, högre servicegrad och kostnadseffektivare lösningar” säger Tony Johansson, ny affärsområdeschef för Teknisk Plast. Partnerskapet med Röchling-gruppen innebär ett successivt utökat lagersortiment i Mölnlycke under 2013.

Plastmaterial kan med fördel ersätta metall i många applikationer med reducerad friktion, minskat smörjbehov, upptagning av slitage och lägre ljudnivå som resultat. Användning av konstruktionsplast kräver noggrann kravspecifikation, egenskaper varierar mellan olika plaster. Erfarenhet och plastkompetens är viktigt för att välja rätt.

• konstruktionsplast
  • gjutpolyamid
  • röchling
  • robalon
  • oilon
  • nylacast
  • plastmaterial
  • leripa

Christian Berner Invest-koncernen är en fristående privatägd företagsgrupp med inriktning på teknisk handelsverksamhet och metallindustri. Christian Berner har mer än 110 års erfarenhet av europeisk gemenskap och vi levererar teknisk utrustning från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och i våra nordiska grannländer. Koncernen har cirka 220 anställda i hela Norden, och en försäljning på omkring 600 MSEK. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs vårt produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på www.christianberner.se.