Magiskt vinterbröllop på Storhogna Högfjällshotell & Spa!

Bröllop på hög höjd

På Storhogna med mäktiga 755 meter över havet, får brudpar och gäster en oväntad upplevelse och en magisk vy över det vackra Jämtland.

Ett bröllop är en dag att minnas för livet för både brudpar och gäster. Den högtidliga akten. Middagen och festen efteråt. Med naturen som närmaste granne och en vinterträdgård där inne blir ute – väljer många par Storhogna Högfjällshotell & Spa för ett oförglömligt bröllop med fjället i vinter- eller sommarskrud.

Sedan invigningen 1966 har Storhogna Högfjällshotell & Spa byggts ut i flera omgångar. Strax innan millennieskiftet blev hotellet fjällvärldens första spa. Än i dag är det ett tydligt signum för hotellet tillsammans med restaurangen och läget på fjället.

Vinterträdgården, där restaurangen är belägen, är helt unik i sitt slag med sin tropiska miljö och en porlande bäck. Den kommer direkt från naturen och slingrar sig genom trädgården för att sedan fortsätta ut igen. I vattnet simmar rödingar och foreller. Med restaurangens generösa rymd, grönskan, glastaket och utsikten över poolen är det just vinterträdgården som lockar till bröllop och fest. Här finns gott om plats och vinterträdgården kan ta upp till 150 bröllopsgäster.

Vi ville att det skulle bli något extra även för våra vänner – en möjlighet att komma bort från Stockholm och bara ha det bra, säger Sanna och Ulf Nordström som firade sitt bröllop på Storhogna.

Vigsel på fjället

Många par väljer att hålla vigseln ute i naturen med fjällen som fond. Eller så använder de sig av sport- och eventhuset. Huset som stod klart 2017 och är en flexibel lokal för fest och evenemang. Oavsett vilket man väljer blir det intimt och mysigt för bröllopssällskapet när alla kan övernatta på hotellet och tillsammans njuta av spa-liv och skidåkning. För brudparet finns de två sviterna att välja på eller så tillbringar de sin bröllopsnatt i det timrade fjällvistet ett stenkast från hotellet och en bit upp på fjället. Här finns en vedeldad bastu och utanför en ångande varm bubbelpool med en uppfriskande kallkälla.

– Storhogna erbjöd perfekta möjligheter när det gällde att husera gäster och ha en fantastisk bröllopsmiddag, säger brudparet Kristina Edfeldt och Magnus Jonsson.