Jacob Dahlberg blir ny VD och General Manager för Frösö Park Hotel

Jacob Dahlberg blir ny VD och General Manager för Frösö Park Hotel

Frösö Park Hotel erbjuder en perfekt balans mellan spa-lugn och intensiva hjärtslag, genom en välpaketerad hotellupplevelse. Efter sommaren kommer verksamheten ledas av Jacob Dahlberg som tillträder som ny VD den 2 september.

Jacob har en stark känsla för Jämtland, bland annat med rötter inom familjen från Vemdalen. Han kommer senast från rollen som General Manager på Scandics signaturhotell Downtown Camper i Stockholm, med en gedigen bakgrund inom hotellnäring med tidigare befattningar inom Scandic-koncernen, Riksgränsen, Hemavan Tärnaby, Åre med flera.

- Längtan till Jämtland har alltid funnits och jag har blivit bergtagen efter många år i fjällvärlden. Jag ser verkligen fram emot den livsstil och de möjligheter som det innebär att leva och verka nära naturen. Det känns otroligt inspirerande att få fortsätta resan med ett koncept som ligger rätt i tiden där kontemplation, träning, hållbart tänk och kvalitativa möten är i fokus. Frösön är dessutom en ypperlig plats som man enkelt når direkt via Europa och Sveriges storstadsregioner, vilket innebär stora möjligheter för Östersund som destination.

För ytterligare information; Olof Englund, Styrelseordförande, Frösö Park Hotel AB, 070 585 22 60