Statoil börjar sälja Spotify-abonnemang

Nu går det att köpa Spotify på alla Statoils fullservicestationer Det innebär att man kan ladda på ett Spotify-abonnemang via ett kvitto som aktiveras i kassan vid köp.

Spotify Premium abonnemanget kommer att finnas tillgängligt i: 1, 3 ,6 och 12 månaderskod, för användning på dator, mobil eller iPad, eller som Spotify Unlimited 3-månaderskod, vilket innebär att användaren har tillgång till all musik utan reklam på sin dator.

Statoil har under många år varit en stor återförsäljare av musik i Sverige bland annat av Melodifestivalskivan.

- I samband med att konsumtionen av musikprodukter blir alltmer digital anpassar vi nu vårt erbjudande för att möta våra kunders behov, säger Joakim Ericson, produktchef för hemunderhållning, Statoil Fuel & Retail Sverige.

Med ett stationsnät som finns över hela landet och som har generösa öppettider är det nu enkelt att både tanka drivmedel och köpa ett Spotify-abonnemang då man besöker Statoil.

- Vi är förstås väldigt glada över att vi nu också kan erbjuda våra kunder tillgång till musik i digital form som ett komplement till vår försäljning av skivor, säger Joakim Ericson.

Maria Philipson

Presskontakt Senior Manager Marketing & Communication Kommunikation, Marknadsföring, Mediekontakter, Varumärke och Kriskommunikation. +46704296243

Circle K har ca 760 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Av dessa är nästan 300 fullservicestationer där vi erbjuder drivmedel som tar dig längre, fräsch och näringsriktig mat, gott ekologiskt och rättvisemärkt kaffe, biluthyrning, biltvätt och spolarvätska på pump.

​Vi fortsätter att satsa på att bli en ännu tydligare matdestination. Det handlar om att erbjuda människor god och hälsosam mat längs vägen och vara en plats där hela familjen ska kunna stanna för att äta, ta en paus och umgås.

​Klimatet och miljön är frågor som engagerar oss och vi arbetar ständigt för att kunna erbjuda fler intressanta och miljöanpassade drivmedelsalternativ. Var fjärde liter drivmedel vi säljer är förnybar! Några av dem är HVO100, biodiesel B100, biogas, etanol och ED95. Vi tror på elbilens framtid och vi har idag ett stort nätverk av snabbladdare längs med de störst trafikerade vägarna i Sverige. Vår ambition är att bli Sveriges största destination för snabbladdning och supersnabbladdning.

​Varje dag besöker en kvarts miljon kunder oss och vi har ca 3500 medarbetare med högsta prioritet på att göra det enkelt och smidigt för dig som besöker oss.

​Circle K Sverige är en del av den Kanadensiska koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-tard) som är ett världsledande servicehandelsföretag med huvudkontor i Laval, Kanada.

​För mer information om Circle K Sverige, se www.circlek.se