CD:n ”Melodifestival 2006” säljer guld på Statoil

Statoil har sålt över 30 000 exemplar av cd:n ”Melodifestival 2006”, vilket innebär guldskiva. Totalt har ”Melodifestival 2006” sålt i över 180 000 exemplar. Det innebär att var sjätte skiva har sålts på en Statoilstation. Cd:n ”Melodifestival 2006” är ett dubbelalbum med samtliga 32 bidrag från årets stora schlagerfest. Med sina drygt 30 000 exemplar är den Statoils hittills mest sålda skiva i år. – Försäljningen går fortfarande väldigt bra, eftersom den stora finalen i Aten den 20 maj närmar sig. Vi är mycket nöjda med genomslaget, säger Emil Daun, produktchef på Statoil. Statoil är huvudsponsor för Melodifestivalen sedan 2005. Det innebär bland annat att cd-skivan har sålts på Statoils 600 stationer över hela landet. – Melodifestivalsskivan har hjälpt Statoil att etablera sig som en naturlig skivaffär längs våra vägar, säger Emil Daun. För att ett skivalbum ska sälja ”guld” krävs 30 000 sålda skivor. För att få en platinaskiva krävs 60 000 sålda skivor. För ytterligare information, kontakta: Emil Daun, produktchef Statoil Detaljhandel AB: 08-429 61 32, 070-429 63 68, emda@statoil.com Vivianne Habra, informatör Statoil: 08-429 64 18, 070-429 64 18, svstsvha@statoil.com Statoil Detaljhandel AB ingår i en detaljhandelskedja som verkar i nio länder och ägs av Statoil ASA. I Sverige finns 600 försäljningsställen som driver verksamhet under varumärkena Statoil, ICA Express och 1-2-3. På våra fullservicestationer erbjuder vi drivmedel, snabbmat, livsmedel samt bil- och fritidsprodukter. Biluthyrning och biltvätt är andra stora verksamheter. Läs mer om E85 och vår miljösatsning på: www.statoil.se