Circle K lanserar laddlösning för hem och arbetsplats

Circle K lanserar laddlösning för hem och arbetsplats

Circle K lanserar tillsammans med Elkedjan en helhetslösning för laddning av elektrifierade fordonsflottor. Det betyder att Circle K:s företagskunder både kommer ha tillgång till Sveriges bästa stationsnätverk för laddning längs väg och möjlighet att installera laddlösningar hemma och på arbetsplatsen.

Circle K:s devis är att göra det enkelt att vara kund hos dem. Det är också syftet med det nya samarbetet med Elkedjan. Samarbetet innebär att ett helt nytt ben läggs till Circle K:s företagserbjudande, när man nu kan erbjuda laddning såväl hemma som på arbetsplatsen. Från nu kommer företagskunder med elbil kunna samla allt på sitt företagskort, såsom återbetalning, olika molntjänster och administration.

- Vi är glada att ha hittat en partner som precis som vi brinner för att hitta enkla lösningar som verkligen underlättar vardagen. Vi gör detta för att erbjuda våra kunder en helhetslösning där vi dels ser till att de är utrustade med laddare, dels slipper all administration med reseräkningar på hemmaladdning, säger Magnus Cox, ansvarig för konceptutveckling för hemma- och arbetsplatsladdning på Circle K Sverige.

De laddboxar som Elkedjan tillhandahåller inom ramen för samarbetet är av märket Zaptec, där såväl lager som fakturering och garantiärenden hanteras av Elkedjan. Svenska Elkedjan består av 157 delägare på 190 orter över hela Sverige. Inom ramen för Smart Energi fokuserar Elkedjan på paketerade lösningar, koncept och tjänster inom analys, konsultation, installation och service, ofta levererade i olika former av entreprenadprojekt.

- Vi vet att paketerade lösningar tillsammans med säkra elinstallationer är grunden för att skynda på elektrifieringen av Sveriges fordonsflotta. Därför är vi glada att få leverera en helhetslösning med inköp och distribution av laddbox och elmaterial - installerat och klart hos kund. Allt utfört av vårt rikstäckande nätverk av riktiga elektriker med lokal förankring, säger Fredrik Klaar, affärsutvecklingschef på Svenska Elkedjan AB.

Laddning som sker hemma belastar hushållselen och har tidigare krävt en del administration för en företagskund. Därför inför Circle K nu en återbetalningslösning för hemmaladdning, som innebär att Circle K håller koll på alla laddningar som görs för en kunds räkning i bostaden genom att dessa startas och stoppas med Circle K:s företagskort. Därefter kalkyleras kostnaden per laddning och den anställda krediteras parallellt med att hens företag faktureras för kostnaden.

- Vår återbetalningslösning är det som kanske sticker ut allra mest och något jag är extra stolt över. Här har vi verkligen lyckats lösa ett problem för våra kunder, och därmed gör vi det enkelt att vara kund hos oss, avslutar Cox.

För mer information, kontakta gärna:

Erika Söderlund, Kommunikationschef Circle K

erika.soderlund@circlekeurope.com

Vi har ca 760 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Av dessa är nästan 300 fullservicestationer. Vi erbjuder hela bredden av drivmedelsprodukter – oavsett vilken motor bilen drivs av. Var fjärde liter är förnybar och stationer med ultrasnabbladdare ökar snabbt med vår ambitiösa plan för såväl personbilar som lastbilar. Dessutom serverar vi god mat som passar alla smaker och ekologiskt och rättvisemärkt kaffe. Vi har biluthyrning med brett utbud, hållbara biltvättar och spolarvätska på pump. Vi gör det snabbt och enkelt att vara på väg.

Om Alimentation Couche-Tard Inc.
      Couche-Tard is a global leader in convenience and fuel retail, operating in 24 countries and territories, with more than 14 000 stores, of which approximately 10 700 offer road transportation fuel. With its well-known Couche-Tard and Circle K banners, it is one of the largest independent convenience store operators in the United States and it is a leader in the convenience store industry and road transportation fuel retail in Canada, Scandinavia, the Baltics, as well as in Ireland. It also has an important presence in Poland and Hong Kong SAR. Approximately 122 000 people are employed throughout its network.

For more information on Alimentation Couche-Tard Inc. or to consult its annual Consolidated Financial Statements and Management Discussion and Analysis, please visit: http://corpo.couche‑tard.com.