Så mycket samlades in till Bris 2022

Nya miljoner till Bris genom Circle Ks insamlingskampanjer

År 2022 är till ända och Circle K summerar årets kampanjer till förmån för Bris viktiga arbete till 3 340 300 kronor. Den kampanj som drog in mest pengar var, liksom tidigare år, den populära Bristvätten, där Circle K och deras kunder under november och december månad samlade in 2 544 700 kr tillsammans.

Sedan 2013 har Circle K sponsrat Bris helhjärtat genom ett stort antal kampanjer av olika karaktär. Årets insamlingar har varit en kombination av interna aktiviteter bland medarbetarna och externa kampanjer såsom Bristvätten och Brispanten. Kronjuvelen var, som alla år, Bristvätten, där 25 kr per premium- eller ultimat säsongstvätt går till Bris.

- Stödet från Circle K är otroligt viktigt för Bris arbete med att stötta barn och att stärka barns rättigheter. När jullovet nu är över kan vi se att fler barn än någonsin tidigare kontaktat den nationella stödlinjen för barn. Fler behöver engagera sig för att varje barn ska få rätt till en trygg uppväxt och vi är så tacksamma för det engagemang som Circle K och deras medarbetare visar, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare på Bris.

Den interna insamlingsaktiviteten Träna för Bris genomfördes för andra gången, med ännu större engagemang och högre insamlat belopp än året innan. Aktiviteten går ut på att alla medarbetare delas in i lag och tränar sedan tillsammans mot de andra lagen, där varje träningspass om minst 30 minuter innebär 50 kr till Bris. Under årets aktivitet, som genomfördes under september, tränade Circle Ks anställda 2864 pass sammanlagt, vilket gav 143 200 kr till Bris verksamhet.

- Engagemanget för Bris vet inga gränser internt, vi är oerhört stolta och glada att kunna bidra till att stötta utsatta barn och unga. Träna för Bris har på bara två omgångar blivit en mycket omtyckt snackis, som förutom det fina tillskottet till Bris, också ökat motionsnivån, engagemanget och lagandan på huvudkontoret. Det är en helt fantastisk kampanj då den ger så mycket i så många lager, säger Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K.

Brispanten är en ständigt pågående insamlingskampanj där kundernas pant skänks till Bris. Under 2022 samlades 652 400 kr in. Under året genomförde Circle K även en global insamlingskampanj till förmån för Ukraina, där det totalt insamlade beloppet landade på 2,6 miljoner Euro.

För mer information, kontakta:

Erika Söderlund, kommunikationschef Circle K

Erika.soderlund@circlekeurope.com I 0738-09 39 04

Vi har ca 760 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Av dessa är nästan 300 fullservicestationer. Vi erbjuder hela bredden av drivmedelsprodukter – oavsett vilken motor bilen drivs av. Var fjärde liter är förnybar och stationer med ultrasnabbladdare ökar snabbt med vår ambitiösa plan för såväl personbilar som lastbilar. Dessutom serverar vi god mat som passar alla smaker och ekologiskt och rättvisemärkt kaffe. Vi har biluthyrning med brett utbud, hållbara biltvättar och spolarvätska på pump. Vi gör det snabbt och enkelt att vara på väg.

Om Alimentation Couche-Tard Inc.
    Couche-Tard is a global leader in convenience and fuel retail, operating in 24 countries and territories, with more than 14 000 stores, of which approximately 10 700 offer road transportation fuel. With its well-known Couche-Tard and Circle K banners, it is one of the largest independent convenience store operators in the United States and it is a leader in the convenience store industry and road transportation fuel retail in Canada, Scandinavia, the Baltics, as well as in Ireland. It also has an important presence in Poland and Hong Kong SAR. Approximately 122 000 people are employed throughout its network.

For more information on Alimentation Couche-Tard Inc. or to consult its annual Consolidated Financial Statements and Management Discussion and Analysis, please visit: http://corpo.couche‑tard.com.