Statoil bygger ny drivmedelsstation i Strömstad vid E6:an

Statoil bygger ny drivmedelsstation i Strömstad vid E6:an

Nu startar bygget av Statoils nya fullservicestation vid Handelsparken i Strömstad bredvid E6:an. Stationen kommer att bli en av Statoils modernaste och invigs i juni 2012.

Statoil har skrivit på avtalet om förvärv av marken och byggnationen av den nya drivmedelsstationen påbörjas under hösten/vintern 2011. Den kommer att integreras med det nya handelsområdet som det norska bolaget Conceptor A/S projekterat.Företaget har utvecklat flera handelsområden i Sverige.

– Det är väldigt givande att ha Conceptor som affärspartner och kunna nyttja deras kompetens och erfarenheter av liknande projekt. Stationen är strategiskt placerad vid E6:an, precis innan gränsen till Norge. Vi kommer att dra stor nytta av den gränshandel som finns i området, säger Dan Petersson, etablerare Statoil Sverige.

– Vi är mycket nöjda med att Statoil har beslutat att öppna en ny drivmedelsstation vid Handelsparken, säger Bernt Einersen, marknadschef på Conceptor Fastigheter och ansvarig för uthyrning i Strömstad Handelspark.

Den nya drivmedelsstationen kommer att vara utrustad enligt Statoils senaste koncept med bland annat det egna matvarumärket Made to Go. Förutom butiken och försäljning av drivmedel kommer det bland annat att finnas biltvätt samt försäljning av truckdiesel för tung trafik.

– Vi möter den efterfrågan som våra kunder har idag på nya drivmedel och anpassar våra stationer efter de behoven.  Detta är ett bra exempel på en modern drivmedelstation där vi möter kraven på säkerhet, miljöansvar och produktutbud, säger Dan Petersson.

Den nya stationen i Strömstad vid E6 är ett välkommet tillskott. Statoil är ledande i branschen och fortsätter att bygga framtidens stationsnät med en kombination av fullservicestationer och automatstationer.

För ytterligare information, kontakta:
Dan Petersson, etablerare, Statoil Sverige, telefon: 070-517 7332. e-post: sdpe@statoilfuelretail.com

Svenska Statoil AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag och ett helägt dotterbolag till Statoil Fuel & Retail ASA. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig snabbmat, gott kaffe på nymalda bönor som är ekologiskt och Fairtrade-märkt, biluthyrning, biltvätt och svanenmärkt spolarvätska på pump. För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se. Följ oss också på Facebook.