Cirkus Cirkör Bloom. Foto: Mats Bäcker

Cirkus Cirkörs föreställning på Södra Teatern flyttas till 2021.

Familjeföreställningen Bloom flyttas fram ett år på grund av pandemin. Bloom skulle ursprungligen spelats under maj-juni 2020 men flyttades fram ett halvår, nu flyttas Bloom för andra gången.Ny spelperiod för Bloom på Södra Teatern i Stockholm blir 28 december 2021 till och med 31 januari 2022.

”Vi har längtat och hoppats att vi skulle få möta publik i december och januari. Men tyvärr är det inte möjligt. Vi gör vårt bästa för att klara oss igenom detta stålbad och ser fram emot att se er på andra sidan. Ta hand om varandra och sprid mycket kärlek, men på avstånd" säger Tilde Björfors, konstnärlig ledare och en av grundarna till Cirkus Cirkör

”Med dagens covidrelaterade publikrestriktioner blir det svårt att genomföra Cirkus Cirkörs Bloom i december och januari. Vi hoppas och vädjar till alla som köpt biljett att behålla sin biljett till nästa period då Bloom är en fantastisk föreställning som vi hoppas kunna genomföra inför fulla hus nästa år.” säger Samuel Laulajainen, vd Södra Teatern

Tidigare biljetter gäller eller återköps

Köpta biljetter till Blooms planerade föreställningar på Södra Teatern flyttas över till den nya spelperioden. Biljettköpare kan även få sina biljetter återbetalda. Alla biljettköpare kommer kontaktas av Södra Teatern för mer information angående biljetter och återköp.

Bloom
Föreställningen är sextio minuter lång och passar för hela familjen (från 4 år). I Bloom kommer artisterna bland annat flyga genom luften, balansera sex meter ovanför marker, svinga sig i trapets och rep, utföra parakrobatik och hänga i både hår och tänder!

Internationell ensemble
Bloom har en ung internationell ensemble med artister från Schweiz, Tyskland, Skottland och Costa Rica samt två regissörer från Frankrike och Finland. Fyra av de fem artister tog examen från Dans och Cirkushögskolan i Stockholm 2018. För regi står Sade Kamppila och Julien Auger från Circus I love you.

Henrik Sundin
Marknadsförare/Projektledare Cirkus Cirkör