Scania breddar vägen för Cirkus Cirkör

Scania breddar vägen för Cirkus Cirkör

Under namnet Cirkus Cirkör on tour with Scania ger sig en av svenskt kulturlivs stora exportsuccéer och en av världens ledande fordonstillverkare ut på en gemensam resa.  Scania ställer en dragbil och en trailer till Cirkus Cirkörs förfogande under två år.  Genom samarbetet kommer Cirkus Cirkörs föreställningar att bli tillgängliga för en ännu större publik både i Sverige och utomlands.

Scania och Cirkus Cirkör, har båda en stark national förankring och en internationell marknad med kunder och publik i alla världsdelar. Genom samarbetet kommer Cirkus Cirkör kunna expandera sin turnerande verksamhet ytterligare. Scanialastbilens första uppdrag är att transportera Cirkus Cirkörs succéföreställning Wear it like a crown på världsturné. Just nu spelar föreställningen i Norge under sju veckor innan den fortsätter ut i Europa. Genom samarbetet kommer Scania ta del av Cirkus Cirkörs konstnärliga processer och verksamheter men också pedagogiken och Cirkus Transfer, Cirkus Cirkörs skräddarsydda föreläsnings- och workshopverksamhet för bland annat näringslivet.

̶ Vi är glada för att kunna stötta Cirkus Cirkör och därmed öka deras möjligheter att nå ut till en ännu större publik, säger Erik Ljungberg, kommunikationsdirektör på Scania.

- När vi och Scania diskuterat samarbete med har vi upptäckt att vi har flera saker gemensamt. Scanias arbete med kvalité, innovation och nytänkande samt viljan och förmågan att verka internationellt och sätta kunden först, i vårt fall publiken, stämmer helt överens med Cirkus Cirkörs sätt att arbeta. Samarbetet löser våra transportproblem men det innebär också ett partnerskap med en aktör som vi respekterar och är stolta över att arbeta tillsammans med, säger Anders Frennberg, VD Cirkus Cirkör.

För mer information:
Anders Frennberg, VD Cirkus Cirkör, 070-762 93 00. E-post: anders.frennberg@cirkor.se
Susanne Reuszner, kommunikationschef Cirkus Cirkör, 070-218 46 51. E-post: susanne@cirkor.se
Pressbilder finns att ladda ner från www.pressbild.com/cirkus _c