Foto: Mats Bäcker, ur Cirkus Cirkörs föreställning Limits

Seminarium om kultur och gränser

Kultur, gränser och folkligt engagemang - hur bygger vi framåt? Söndagen 21 januari bjuder Cirkus Cirkör, Tillitsverket och Artipelag in till ett seminarium om kulturens roll för ett inkluderande samhälle.

Plats: Studion, Artipelag, Artipelagstigen 1, Gustavsberg
Tid: kl 16.00-16.45
Kostnadsfritt seminarium

Seminarium
Trots hinder och bristande system har flyktingvågen 2015 visat prov på folkligt engagemang och aktivism. Vilken roll har kulturen haft för att kanalisera oro, opinion och praktik? Och hur bygger vi vidare? Vad finns det för drömmar, visioner och mål i en tid när migrationsfrågan har placerats i politikens centrum?

Panel:

• Tilde Björfors, regissör Cirkus Cirkör
  • Stina Balkfors, medgrundare Tillitsverket
  • Fatemeh Khavari, talesperson Ung i Sverige
  • Amir Mohammadi, medverkande i ”Vi har vandrat långt…”
  • Peter Åberg, cirkusartist i föreställningen Limits

Moderator: Osiel Ibáñez, Kommunikationschef Cirkus Cirkör

Söndag 21 januari inleds Limits, som spelar på Artipelag 26 december-27 januari, med en kort scen ur ”Vi har vandrat långt…Vi har vågat allt”, en föreställning gestaltad av ensamkommande och studerande ungdomar, i regi av Sofie Wränghede, Tillitsverket.

Henrik Sundin, 070-356 20 58, henrik.sundin@cirkor.se