Cirkus Cirkör - Bloom. Foto Klara G

Succé för Cirkus Cirkörs nya föreställning – kommer tillbaka till Södra Teatern 2020!

Högt biljettryck till Cirkus Cirkörs familjeföreställning Bloom leder till att den redan nu förlängs med en till spelperiod på Södra Teatern. Bloom återkommer i maj/juni 2020. Biljetter släpps onsdag 25 september 2019.

Bloom har spelat på Södra Teatern sedan 5 september och har endast fem föreställningar kvar av årets spelperiod. Sedan en vecka tillbaka är 97% av alla biljetter på parkett slutsålda och på de övre balkongerna finns bara ett hundratal platser kvar så publiksuccén är ett faktum. Nu i dagarna blev det klart att föreställningen kommer tillbaka för ännu en spelperiod.

”Det känns otrolig roligt att vi nu kan förlänga den här fantastiska föreställningen med en till period. Cirkus Cirkör och Södra Teatern har en lång historia tillsammans och det känns fantastiskt att den fortsätter” säger Fredrik Granberg, Programchef & konstnärlig ledare på Södra Teatern.

"We couldn't be happier to be coming back to wonderful Södra Teatern for another season of Bloom! The organisation, the venue and most of all the audiences are just fantastic" säger Ben Collis, en av cirkusartisterna i Bloom.

Ordlös cirkus och klassisk musik
Bloom är en ordlös cirkusföreställning på 60 minuter fylld med akrobatik, högtflygande
cirkuskonster och klassisk musik framförd av fem internationella multitalanger inom nycirkus där fyra av fem nyligen tog examen från Dans och Cirkushögskolan DOCH i Stockholm.

Bloom är regisserad av finsk/franska regiduon Sade Kamppila och Julien Auger från Circus I Love You

Cirkus Cirkör – Bloom
Datum:
7 maj – 7 juni 2020
Plats:
Södra Teatern
Ålder: Från 4 år
Biljetterna släpps den 25 september 2019 kl 10.00

www.pressbild.cirkor.se

För pressbiljetter och intervjufrågor kontakta:

Henrik Sundin - Cirkus Cirkör
Henrik.sundin@cirkor.se