Cisco levererar videolösningar till årets Barngolf

Årets Barngolf går av stapeln på måndag den 3:e september och tillsammans med Office Management tillhandahåller Cisco Systems videotekniken under tävlingen. Barngolfen, som är Sveriges största välgörenhetsgolf, genomförs till förmån för Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Cisco Systems är stolta över att kunna hjälpa till med videotekniken under tävlingen. Det kommer finnas videoteknik vid respektive hål på banan och dessutom en 40 kvm stor bildskärm för besökare och golfarna att se på. Videolösningen visas med hjälp av 4G-teknik.

- Det är jättekul och hedrande att kunna vara med på ett sådant här evenemang till fördel för barn och bidra med vad vi kan göra. Videoteknik blir allt vanligare och man kan enkelt använda sig av videomöten via sin iPad eller PC oavsett var man befinner sig, exempelvis på golfbanan i detta fall, säger Andrés Portillo,  Sverigechef för Cisco Collaboration.

Förra året spelade Barngolfen in 555 000 kronor och i år hoppas man kunna få in ännu mer bidrag. Några av deltagarna vid detta årets Barngolf är H.K.H Prinsessan Birgitta, Barbro ”Lill-Babs” Svensson, Lasse Kronér, Thomas Ravelli och Erik Segerstedt.

Cisco Systems
Årstaängsvägen 21 B