Gartner pekar ut Cisco som en ledande aktör inom Unified Communications

En färsk rapport från Gartner placerar Cisco Systems i topp för Unified Communications-lösningar. Rapporten analyserar marknaden för Unified Communications och konstaterar att Cisco är en marknadsledare aktör tack vare sin övergripande vision och förmåga att ha öppna lösningar för olika plattformar.

Gartner anger att allt fler företag låter anställda använda egna enheter som smartphones, surfplattor och bärbara datorer på arbetsplatsen. Cisco hjälper företag att möta detta beteende och möjliggöra för anställda att arbeta i olika operativsystem vare sig det är en mobil enhet eller en bärbar dator. Lösningar från Cisco följer även öppna standarder, vilket är avgörande för organisationer som vill integrera sin implementering av Unified Communications med externa aktörer såsom kunder, leverantörer och samarbetspartners.

- Det är klart att vi är nöjda att Gartner utnämner oss till en ledande aktör inom Unified Communications. Det är ett kvitto på att det är helt rätt väg att satsa på öppna lösningar som fungerar med varandra och inte stänga in användarna i enskilda program eller operativsystem, säger Andrés Portillo, Sverigechef för Cisco Collaboration.

För att läsa mer om Gartners rapport se blogginlägg här

Cisco Systems
Årstaängsvägen 21 B