IP-adresserna tar slut till sommaren

Just nu försvinner de sista IPv4-adresserna i rasande takt. Det finns för närvarande endast 2,7% av IPv4-adresserna kvar och beräkningarna tyder på att alla adresser är helt slut sommaren 2011.

Men vad händer då? Stannar Internet när IPv4-adresserna tar slut Nej, Internet som vi använder det idag kommer att fortsätta fungera, men tillväxten stannar av på grund av adressbristen. Därför är det mycket viktigt att de som ansvarar för nätverken funderar på hur man kan underlätta övergången till IPv6 för deras organisation så att man kan vara med och dra nytta av framtidens Internet.

Metoden för hur man överlever denna övergång är klar: Prata med oss – vi har strategierna, kunskaperna och produkterna som tar dig till IPv6-Internet.

Titta gärna in på http://cisco.com/go/ipv6 för att lära dig hur din organisation skall agera för att klara övergången till IPv6.

För företag är ASR 1000 en intressant produkt att använda för att kunna starta övergången till IPv6.
Är du operatör finns Carrier Grade Service Engine som ger ditt Carrier Routing System (CRS) förmågan att hantera övergången till IPv6 på ett operationellt enkelt sätt.

Länkar:

Mer information om ASR 1000