Nya lösningar för växande mobiltrafik

Cisco lanserar nu ramverket Cisco MOVE som gör det möjligt för operatörer och tjänsteleverantörer att på ett bättre sätt hantera och dra ekonomisk nytta av den ökande mobiltrafiken.

Cisco MOVE (Monetization, Optimization, Videoscape Experience) presenterades i dag när Mobile World Congress drog igång i Barcelona. Ramverket innehåller en rad lösningar som hjälper tjänsteleverantörer att möta de nya behov som växer fram i takt med att datatrafiken och framför allt videotrafiken ökar i mobilnäten.

Kort om lösningarna i Cisco MOVE:

• Cisco Mobile Videoscape: möjliggör för operatörer att ge sina kunder en bättre upplevelse av mobil video, bland annat genom ny teknik i Cisco ASR 5000 och Cisco Unified Computing System.
  • Cisco Service Provider Wi-FI Solution: en helhetslösning som gör det möjligt för tjänsteleverantörer att mer effektivt utnyttja Wi-Fi för att avlasta mobilnätet.
  • Cisco Adaptive Intelligent Routing (AIR): sänker kostnaden för mobil datatrafik, bland annat genom optimering av trafiken utifrån individuella trafikmönster.

Läs mer i det internationella pressmeddelandet

• cisco move
  • mobiltrafik