Cisco och Citrix lanserar gemensam lösning för desktop-virtualisering

Cisco och Citrix har lanserat en gemensam lösning för effektiv virtualisering av desktop-miljöer i större organisationer. Cisco Desktop Virtualization Solution med Citrix XenDesktop siktar på att vara marknadens mest skalbara och kostnadseffektiva virtualiseringslösning.

Desktop-virtualisering blir snabbt allt mer populärt som ett effektivt sätt att förse användarna med en Windows-miljö oavsett geografisk plats eller lokal plattform. I takt med att allt fler organisationer intresserar sig för virtualisering ökar behoven av virtualiseringsprodukter som är enkla att komma igång med, men som snabbt kan skalas upp till tusentals användare.

Några nyckelegenskaper i Ciscos och Citrix erbjudande

• Förkonfigurerade profiler gör det enklare att komma igång med virtualisering från Cisco och Citrix än med någon liknande produkt. ”Starter Kit” gör att kunden snabbt kommer igång med upp till 300 virtualiserade klienter. ”Expansion Kit” ger snabbt och enkelt ytterligare tusentals.
  • Ett enda supportnummer för hela produkten ger överlägset enkel support.
  • Öppen arkitektur gör det enkelt att bygga på virtualiseringslösningar som eventuellt redan finns i organisationen, till exempel VMware och Microsoft.
  • Virtualisering från Cisco och Citrix gör det enkelt att komma åt sin jobbdator från vilken som helst PC, Mac, tunn klient, tablet eller smartphone med hjälp av mjukvaruklienten Citrix Reciever.

Här är den amerikanska pressreleasen med mer detaljerad information

Här är en site om Cisco Virtual Desktop med Citrix XenDesktop

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Greger Jerlehagen, datacenteransvarig Cisco AB
E-post: gjerleha@cisco.com

• virtualisering
  • citrix
  • unified computing system
  • vdi
  • virtual desktops

Cisco är världsledande på nät- och Internetlösningar. Ciscos produkter och tjänster används för att underlätta kommunikation med data, tal och video mellan personer, företag och länder oavsett tid och plats. I över 25 år har Cisco satsat på teknisk innovation, ledarskap i branschen och socialt engagemang. Cisco grundades 1984, har cirka 65 000 anställda och omsatte 36,1 miljarder dollar under räkenskapsåret 2009. För mer information besök: http://www.cisco.se