Cisco presenterar resultatet för tredje kvartalet

För Ciscos tredje fiskala kvartal som slutade den 26 april 2008 redovisade företaget en försäljning som uppgick till 9,8 miljarder dollar, en ökning med 10 procent jämfört med samma kvartal förra året. Vinsten för kvartalet uppgick till 2,3 miljarder dollar (non-GAAP). – Internettrafiken fortsätter att öka lavinartat tack vare en ökad användning av IPTV och video över nätet. Detta ställer stora krav på att internetoperatörerna följer med i utvecklingen och kan leverera samma höga hastigheter oavsett trafikmängd. Vi ser en fortsatt stark efterfrågan från kunderna, särskilt på våra nätverkssystem, men även inom områden såsom datacenter, Unified Communications och videokonferenslösningar såsom TelePresence, säger Jan Pettersson, tillförordnad vd på Cisco i Sverige. Försäljning tredje kvartalet: 9,8 miljarder dollar, jämfört med 8,9 miljarder dollar samma kvartal föregående år. En ökning med 10,4 procent. Vinst tredje kvartalet: 2,3 miljarder dollar (non-GAAP) jämfört med 2,1 miljarder dollar samma kvartal föregående år. En ökning med 9,4 procent. Utslaget per aktie uppgick vinsten till 0,38 dollar (non-GAAP), en ökning med 11,8 procent jämfört med samma period förra året. Länk till mer information http://newsroom.cisco.com/dlls/2008/fin_050608.html Åsa Eriksson PR-ansvarig Tel: 076 - 100 55 87 Email: aserikss@cisco.com Om Cisco Cisco är världsledande på nät- och Internetlösningar. Ciscos produkter och tjänster används för att underlätta kommunikation med data, tal och video mellan personer, företag och länder oavsett tid och plats. I över 20 år har Cisco satsat på teknisk innovation, ledarskap i branschen och socialt engagemang. Cisco grundades 1984, har ca 63 000 anställda och omsatte 34,9 miljarder dollar under räkenskapsåret 2007. För mer information besök: http://www.cisco.se

• Hel-, delårsrapporter