Cisco växlar upp till 100 gigabit

Cisco uppgraderar nu sin switch-portfölj och höjer hastigheten rejält från 10 till 100 gigabit ethernet. Med den ökade kapaciteten kan Cisco möta företagens krav på virtualisering, molnlösningar och ökad videoanvändning.

Sedan 2002 har Cisco sålt tio miljoner switchar med kapacitet för 10 gigabit ethernet. Nu uppgraderas Nexus 7000-portföljen för att klara 40 respektive 100 gigabit ethernet. Även Catalyst 6500-portföljen får ett lyft med stöd för 40 gigabit.

- Dataintensiva applikationer, molntjänster, trenden mot virtuella desktops, virtualisering och videotillväxten innebär sammantaget mycket högre kapacitetskrav på växlarna. Med de tekniska förbättringarna som vi släpper nu kan tjänsteleverantörer och större datacenter rusta för framtiden, säger Frederick Wennmark, ansvarig för Borderless Networks på Cisco.

Läs mer i den engelska releasen.

Frederick Wennmark, ansvarig för Borderless Networks på Cisco Sverige
E-post: fredwenn@cisco.com

• molnet
  • virtualisering