CISL lanserar XBet Poker

CISL Gruppen AB (publ.) lanserar idag ytterligare en produkt under varumärket Xbet, nämligen XBet Poker. XBet är samlingsnamnet på CISL’s betting applikationer som till största delen kommer att använda sig av CISL’s betting exchange teknologi. XBet Poker är nästa produkt i raden av betting applikationer som kommer att lanseras. ”Utrullningen av betting applikationer påbörjas nu på riktigt och vi kommer bla att släppa produkter inom P2P betting och finansiell betting under Q2 “säger Kenth Söderström, VD på CISL Gruppen AB (publ). För mer information, besök www.xbet.com Stockholm den 15 maj 2006 Kenth Söderström VD CISL Gruppen AB (publ) Tfn: 070-556 5137 CISL Gruppen AB (publ) handlas på Stockholmsbörsen Nya Marknaden, Sverige, www.nyamarknaden.com Besök: www.cislgroup.com Om Nya Marknaden Nya Marknaden är en inofficiell handelsplats där mindre bolags aktier handlas via Stockholmsbörsens handelssystem SAXESS. Handeln sker elektroniskt på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt och bedrivs kontinuerligt på samma sätt som för de börsnoterade företagen. Information om kurser, volym och orderdjup offentliggörs i realtid genom samma kanaler som för börsaktier. Stockholmsbörsen ansvarar inte för övervakningen av bolagen på Nya Marknaden utan det gör istället en sponsor. Sponsor för CISL är Remium AB som är medlem vid och har avtal med Stockholmsbörsen. Sponsorn ansvarar för att bolaget uppfyller kraven för att handla aktien på Nya Marknaden samt att bolaget löpande följer informationskraven, vilka motsvarar de för börsbolag.

• Kontrakt, uppdrag