Citerus - en av Sveriges bästa arbetsplatser

Citerus har rankats till en av Sveriges bästa arbetsplatser 2013.

Great Place to Work® publicerar för elfte året i rad en lista över Sveriges Bästa Arbetsplatser. Citerus är rankad som Sveriges sjätte bästa arbetsplats i sin storleksklass.

– Det är oerhört glädjande. Vi är enormt stolta över vår arbetsplats. Vår starka kultur och vårt gemensamma engagemang är grunden till Citerus framgångar, säger Karin Edström, VD på Citerus.

Citerus är ett IT-konsultföretag som hjälper kunder att lyckas med mjukvaruutveckling, antingen genom att utbilda och coacha, genom att införa ett självstyrande ledarskap och ett lättrörligt arbetssätt eller genom att utveckla mjukvaran. Lättrörlighet och ett agilt tankesätt är inte bara stommen i Citerus externa verksamhet utan även i den interna kulturen.

Hos Citerus står frihet för individen och den egna utvecklingen i kombination med ett gemensamt ansvar för att utveckla bolaget, kundernas affär och branschen i fokus. Bolagets starka kultur vilar på flera viktiga byggstenar som förfinats sedan starten 1996: Citerusdagar, Feedbackmentalitet, Coachning, Innovationsfond, Craftmanship Exchange, Hackers Night och Ägarspridning.

- Vår ranking är ett tydligt kvitto på att vår kultur och värdegrund är hållbar, något som är särskilt viktigt under den tillväxtfas vi är inne i. Undersökningen ger oss också ramar för att analysera och utveckla vår arbetsplatskultur vidare. Vi arbetar lättrörligt även internt, vilket gör att vi kontinuerligt implementerar förbättringar, avslutar Karin.

Great Place to Work® genomför världens största arbetsplatsstudie och i dagsläget genomförs deras Trust Index(C) undersökning på mer än 5 500 olika företag och organisationer årligen. Läs mer på: www.greatplacetowork.se

För mer information var vänlig kontakta:
Karin Edström VD Citerus
Tel. +46 31-706 78 40 E-mail: karin.edstrom@citerus.se