Emelie Ek Design för Papp limited

Nya kollektioner från Papp Limited i samarbete med formgivarna Emelie Ek och Tina Backman

Emelie Ek är mönsterdesigner, men jobbar även med illustration, grafisk formgivning och animation. För mönstret Harlequin kom inspirationen från Teemaservisens (av Kaj Frank) grundformer och den djupt blå färgen i Blå Eldservisen (av Hertha Bengtsson). Det passar in i alla möjliga sammanhang och i kombination med Papp Limiteds bassortiment är variationerna oändliga. Harlequin är tryckt på bokbinderiväv som används till pärmar, böcker, lådor och fotoalbum.

VI kontrast till de lite lyxigare vävprodukterna har vi tagit fram en enklare kollektion i Brunpapp bestående av mapp, låda och en memoask med anteckningslappar i.

Papp Limited skapar sina produkter av det finaste av papper, slitstarkt bokbinderiväv och andra hållbara material. I sortimentet hittar man bland annat böcker, lådor, pärmar och fotoalbum. Produkterna kläs med nyskapande mönster och moderna illustrationer, eller enfärgade väver som tex olivgrön och ljusblå. Nya produkter och kollektioner dyker upp titt som tätt, och säljs i exklusiva upplagor.

”Våra produkter är hållbara, välgjorda och tidlösa. Vår förhoppning är att de ska få finnas kvar. Och att de kan hinna med fler olika användningsområden”, säger Camilla Sokoleski, en av grundarna till Papp Limited.

Papp Limiteds produkter finns i egen butik på Hornsgatan 42 A i Stockholm och hos utvalda återförsäljare.
För högupplösta bilder kontakta Camilla Sokoleski via mail: camilla@papplimited.se. Håll utkik efter lådan på bilden överst i pressrummet. Den innhåller vårt pressmaterial. Ni kan också hämta den i vår
monter B 06:45 på Formex.

• Arkitektur

• bricka