Civilekonomernas ordförande slutar efter 20 år

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2017 13:37 CEST

Mikael Igelström, förbundsordförande i Civilekonomerna

Pressmeddelande: Mikael Igelström har beslutat att lämna uppdraget som förbundsordförande i Civilekonomerna. Han ställer inte upp till omval. Hans efterträdare kommer att väljas på förbundets fullmäktige den 14 november.

Mikael Igelström valdes 1997 till ordförande för Civilekonomerna som sedan dess vuxit från 20 000 till 45 000 medlemmar. Under hans tid har förbundet etablerat sig som det ledande fackförbundet för akademiskt utbildade ekonomer och blivit en respekterad part på arbetsmarknaden.

- Det har varit 20 fantastiska år men nu är det dags att gå vidare. Förbundet har en stark position och står väl rustat inför framtida utmaningar, säger Mikael Igelström.

Beslutet att lämna förbundet ger honom möjlighet att kunna koncentrera sig på sina övriga uppdrag.

- Jag kommer att lägga mitt fokus på mina uppdrag inom näringslivet och politiken samt mitt eget bolag, säger Mikael Igelström.

Ny ordförande för Civilekonomerna kommer att väljas den 14 november då förbundets fullmäktige sammanträder.

För mer information:

Mikael Igelström, förbundsordförande Civilekonomerna, 070-669 77 96, mikael.igelstrom@telia.com

Torbjörn Askman, kommunikationsansvarig Civilekonomerna, 070-266 27 69 torbjorn.askman@civilekonomerna.se

Civilekonomerna är ett fackförbund och en intresseorganisation för akademiskt utbildade ekonomer. Med 45 000 medlemmar är vi Sveriges största nätverk för ekonomer och den självklara partnern genom hela karriären. Vi arbetar för att stärka våra medlemmar i viktiga frågor som lön, balans i livet, kompetensutveckling och jämställdhet. Ingen kan ekonomer som vi.

Kommentarer (0)

Kommentera