Isak Danielson. Foto: Hedvig Moberg.

ÄNTLIGEN LIVE. Isak Danielson öppnar Darins intima akustiska höstturné

Isak Danielson har sedan 2018 släppt tre studioalbum och förtrollar lyssnare över hela världen med sin uttrycksfulla och starka röst. Vi har bland annat hört honom sjunga duett med Ane Brun och radio har snurrat hans känslostormande version av “Almost Heaven”. I våras gav han en streamad livekonsert från Södra Teatern, som även släpptes som ett livealbum.

Nu får publiken äntligen chansen att stifta ännu närmare bekantskap med Isak Danielson. Under arton kvällar i oktober öppnar han för Darin på hans intima akustiska turné i vackra konsert-rum i Stockholm, Göteborg och Malmö.

TURNÉDATUM
6-10 oktober Palladium, Malmö
14-18 oktober Stora Teatern, Göteborg
21-23 oktober Södra Teatern, Stockholm
27-31 oktober Södra Teatern, Stockholm

Kort om Isak Danielson:
Isak Danielson har en stor och alltjämt växande publik runt om i hela världen. Han har två miljoner lyssningar på Spotify varje månad. Hans musik är också flitigt använd inom den internationella dansvärlden. Kort sagt, när man upptäckt Isak Danielson, släpper man honom inte. Bekräftelse på detta kommer nu också form av en platina- och tre guldutmärkelser i Sverige. “I’ll Be Waiting”, TikTok-succén “Always” och “I Am Falling In Love” har streamat guld och monstersuccén “Broken” har nått platinatatus.

SPOTIFY | FACEBOOK | INSTAGRAM | TIKTOK | YOUTUBE

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB