JULMUSIK. Patrik Jeans nya jullåt - redan en hit!

JULMUSIK. Patrik Jeans nya jullåt - redan en hit!

Patrik Jean har under året som gått släppt musik som berör och hans julsingel, “Feels Like Christmas”, som kommer idag är inget undantag! Låten är faktiskt redan en hit; det är Patriks största låt “Lean on Me” som han har skrivit om till en stark och känslosam julversion, som passar perfekt till årstiden och den kommande julen. Tidigare i år belönades "Lean on Me” med guld, och det var då idén växte fram.

“Jag har alltid känt att ‘Lean on Me’ har en julkänsla i sina melodier, så det kändes helt rätt att göra en julversion av den. Det låter nästan som att ”Feels Like Christmas” är originalversionen.” säger Patrik Jean.

Singeln är Patrik Jeans första jullåt någonsin - en riktig julklapp till fansen. Den är producerad av Grammy-belönade LIAS.

LYSSNA HÄR

“Lean on Me” har streamats närmare 15 miljoner gånger och är Patriks första guldcertifiering som artist men han har flera platinautmärkelser i ryggen som låtskrivare. Patrik Jean ligger bland annat bakom Melodifestivalvinnaren ”Move” med The Mamas, två Idolvinnar-låtar och hits till internationella stjärnor som Topic och Felix Jaehn.

INSTAGRAM | FACEBOOK | SPOTIFY | YOUTUBE

För mer info och/eller kontakt med Patrik Jean kontakta oss på Clap Your Hands.

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB