Kritikerrosade Broder Henrik Rapp släpper ny singel - "Vad Gör Vi Sen?"

Kritikerrosade Broder Henrik Rapp släpper ny singel - "Vad Gör Vi Sen?"

Han har jämförts med storheter som Lars Winnerbäck, Kent och Ulf Lundell. Hösten 2018 debuterade Broder Henrik Rapp med det kritikerrosade albumet "Är vi underhålla nu?". Skivan har hyllats för sina träffsäkra beskrivningar av ett samhälle i en ung mans ögon. Den uppmärksammade singeln "Svarta Hem" tog sig in på flera stora spellistor och låtarna "Gräsänklingsgrav", "Säg mig vad du ser" och "Flaskpost" har spelats på radio.

Nu är Broder Henrik Rapp tillbaka med nya singeln "Vad Gör Vi Sen?". Låten är inspelad i Durango Studios med Andreas Dahlbäck som studiotekniker och är producerad av Ola Gustafsson (Lars Winnerbäck, Ulf Lundell, Per Gessle m fl). Singeln är från det kommande albumet "Idioter lär oss och vi lär varann" som släpps den 18 oktober.

Henrik Rapp växte upp i Dalarna, men är numera bosatt i Stockholm. Nyligen vann han Årets Nykomling på Dalecarlia Music Awards. Genom sina skarpsynta texter speglar Broder Henrik Rapp samhället med humor, ironi och ilska.

- "Vad Gör Vi Sen?" handlar om mina första vuxenår i en liten stad i Dalarna och om hatkärleken till min hemby. Om de meningslösa fyllorna, om den timmeslånga turen med nattbussen från krogen direkt till efterfesten i hemmabaren. Om slagsmålet mot raggarna på Dödsberget, om rastlösa ordningsvakter, om Facebook-varningar för utländska registreringsskyltar och om den trygga barndomsbubblan som, för vissa, aldrig spräcks och byts ut till trångsynthet med tiden. Men även om flytten till Stockholm och det dåliga samvetet som kom med det, berättar Henrik.

"Vad Gör Vi Sen?" släpps den 24 maj, lyssna på singeln här

Kommande spelningar:

25 maj - Sticky Fingers, Göteborg

31 maj - Kulturgaraget, Avesta

07 juni - Rådhusgården, Falun

Broder Henrik Rapp online:

HemsidaFacebook Instagram

För intervjuer och vidare info, kontakta:

Malin Veronica

Mave Music