NY MUSIKVIDEO. The Gems släpper hyllningsvideon "Queens" inför internationella kvinnodagen

Det svenska rockbandet The Gems består av de rutinerade musikerna Guernica Mancini, Emelie "Emlee" Johansson och Mona "Demona" Lindgren. Den 26 januari gav trion ut sitt hyllade debutalbum "Phoenix" som bland annat innehåller pärlor som "Like A Phoenix", "Send Me To The Wolves", "P.S.Y.C.H.O", "Undiscovered Paths", "Fruits Of My Labor" och "Queens". Inför internationella kvinnodagen släpper nu The Gems en mäktig musikvideo till det sistnämnda alstret. Videon innehåller flera bekanta drottningar som till exempel Scarlet, Thirsty och Endigo.

The Gems om videon:

"'Queens' är vår hyllning till alla starka individer som har banat väg för oss alla. Vi vill påminna folk om den tuffa väg dessa människor var tvungna att gå, för att vi ska ha de möjligheter som vi har idag. Och samtidigt uppmärksamma att arbetet är långt ifrån klart och att vi kommer fortsätta kampen i deras fotspår.”

Se videon "Queens" här.

Lyssna på albumet "Phoenix" här.

The Gems - festivalspelningar 2024*

18 maj - Stockholm, Downtown Riot

06 juni - Sölvesborg, Sweden Rock Festival

12 -13 juli - Neukirchen, Dong Open Air (DE)