NY SINGEL. "80-80-talet" - Lili & Susie (feat. Herreys, Suzzie Tapper, Micke Syd m fl) släpper hyllning till ett älskat årtionde

Ständigt aktuella Lili & Susie har haft en fullspäckad vår. Tillsammans med Henrik och Magnus Rongedal har de turnerat runt i Sverige med succéföreställningen "Två Systrar Två Bröder". Nu är systrarna Päivärinta återigen på tapeten med ny musik, ny show samt andra artisters tolkningar av syskonduons älskade hits. I april gav Rebecca & Fiona ut en remix av klassikern "Oh Mama" och i fredags släppte dj-duon Hertzberg & Funke en uppdaterad version av "What's the Colour of Love".

I dag släpper Lili & Susie en helt nyskriven låt i form av den nostalgiska sommarhälsningen "80-80-talet". Singeln, som är en hyllning till nyss nämnda årtionde, gästas även av ikoniska artister som Herreys, Suzzie Tapper, Micke Syd, Tommy Ekman och Ankie Bagger.

"80-80-talet' en somrig hälsning från oss med sköna vibbar och hyllning till 80-talet - en flört med det decennium vi saknar allra mest! Låten är skriven av oss tillsammans med Suzzie Tapper och producenten Anders Hansson, videon är producerad av Dennis Erixon. ”80-80 talet” representerar även vår show och kommande sommarturné '80-talsnatt' som är en smällkaramell av decenniets största artister och hits! Så dansa med i '80-80-talet', skratta, njut och lev!" - Lili & Susie

Showen "80-talsnatt" är skapad av Lili & Susie och Micke Syd (Gyllene Tider). I år medverkar även Herreys och Tommy Ekman samt ett av Sveriges bästa liveband. Gästar gör bland andra Tone Norum, Ankie Bagger och Suzzie Tapper. För vilka kan leverera en 80-talsshow bättre än de som var med och skapade hitsen?

Lyssna på "80-80-talet" här.

Läs mer om "80-talsnatt" här.

Följ Lili & Susie

Instagram I Facebook I Spotify