NY SINGEL. Arvid Nero släpper ”Öl & Karaoke” – en hyllning till det världsomspännande fenomenet från 70-talets Japan

Arvid Nero fortsätter släppa musik på svenska - idag kommer singeln ”Öl & Karaoke” och precis som alltid med Arvids musik så berättar texten en historia och har en vacker melodi som förstärks av hans unika och starka röst.

Arvid beskriver själv låten som en hyllningssång till karaoke, detta världsomspännande fenomen som drog igång i Japan på 70-talet och säger ”Som ni vet kan sång förnya liv och lindra livets lidanden. Låtens huvudkaraktär har nyligen blivit dumpad och tar sig in på en bar, sveper några järn och gör sig redo att sjunga ut sitt hjärta genom alla världens Hits. Frågan är inte om hen slutligen går upp på Karaoke-scenen utan snarare om hen någonsin kommer gå ner?”

LYSSNA HÄR

Arvid fortsätter här sitt samarbete med producenten Peter Kvint, som förutom att han producerat också har varit med och skrivit låten tillsammans med Arvid och Albin Meldau.

Hösten 2022 släppte han sin första svenska singel, "En gång en vän", vilket markerade början på ett nytt låtskrivande med fokus på det svenska språket. Arvid fortsätter att utforska svenskan i sin musik där han skriver om både det stora och lilla i livet.

Arvid åker i sommar ut på en egen turné över hela landet och vi kan se fram emot mer musik under året.

| FACEBOOK | YOUTUBE | SPOTIFY