Babben Larsson släpper idag singeln "Det finns" tillsammans med kvartetten Second Edition.

NY SINGEL. Babbens första musiksläpp sedan 2005 - "Det finns" - en försommarljum jazzig smekning

Babben Larsson är ständigt aktuell. Genom åren har vi sett henne i en mängd olika roller - som komiker, programledare, författare, föreläsare, skådespelare, julvärd - CV:t är långt och guldkantat.

Något som ligger denna älskade multitalang extra varmt om hjärtat är musiken i allmänhet och jazzen i synnerhet. Tack vare - eller på grund av - Babbens olika åtaganden har den inte fått det utrymme hon önskat. 2005 släpptes albumet “Babben By Night” tillsammans med Sonora Big Band, där de tolkade jazzstandards men mer än så har vi inte fått.

Nu är det äntligen dags. "Det finns", som släpps idag, är första smakprovet från Babbens kommande album "Vägen hem". Hon framför den tillsammans med Second Edition som, förutom Babben på sång, består av: Peter Nilsbo, piano - Anders Johnsson, bas - Andreas Habo Johansson, trummor och Peter Fredman, sax.

LYSSNA PÅ SINGELN HÄR

Albumet "Vägen hem" släpps den 29 juli.

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER | SPOTIFY

Regioner