NY SINGEL. Cicci Landén aktuell med “Hourglass”, en låt om att våga släppa taget

Never been here before
Never walked these streets
I stop and ask for direction

A blind old man shaking his head
Sayin´
Now I´ve got your full attention

He says
You´re walking in circles dear
You´ll find no remedy near
You´re walking in circles dear
You´ll find no remedy here

Så börjar Cicci Landéns nya singel “Hourglass” som släpps idag, det är en låt som handlar om att våga släppa taget om det trygga och sluta gå i cirklar, att våga sig ut för att uppnå nya drömmar och mål. Amir Aly står för den vackra produktionen.

LYSSNA HÄR

“Under de senaste åren har jag jobbat inom sjukvården, det skapade trygghet under en tuff tid för oss frilansande musiker och artister. Jag trivs verkligen med mitt jobb och har så fina arbetskamrater men min kärlek är ändå musiken. Kanske låter det klyschigt, men tiden är NU. Jag kan inte låta den gå utan att kämpa vidare mot mina mål och för min stora passion. ‘Hourglass’ skrevs under en kväll efter att jag funderat fram och tillbaka på vad jag vill och hur jag ska göra, det blev starten för mig att hitta mitt driv igen för att komma vidare”, säger Cicci.

Cicci Landéns musik är en blandning av country, blues & singer/songwriter. Det är låtar med mycket själ där den röda tråden är melodierna och de personliga texterna som ackompanjeras av hennes röst. Under året kommer det mer musik från Cicci och till hösten planeras ett album.

FACEBOOK | INSTAGRAM | SPOTIFY | YOUTUBE