NY SINGEL. Ellinor Springstrike släpper "Last" - en låt om kärlek

NY SINGEL. Ellinor Springstrike släpper "Last" - en låt om kärlek

Idag släpper artisten Ellinor Springstrike singeln "Last" - en kärlekslåt som är en inspirerande kombination av pop och country med en härlig energi.

LYSSNA HÄR

“Vi alla drömmer nog om att hitta den där personen som kompletterar oss och det är just det min nya singel handlar om, det är en kärlekssång som har både energi och spänning. Har ännu en gång haft den stora förmånen att jobba med Amir Aly, han har lyft fram en ny sida av min röst och fått mig att öppna upp, vilket varit väldigt befriande. Det var kärlek vid första tonen när jag fick ‘Last’ skickad till mig, så jag är så glad över att den nu kommer ut och hoppas att mina lyssnare kommer tycka lika mycket om den som jag gör.”

“Last” är Ellinors andra släpp från hennes samarbete med producenten Amir Aly och låten är skriven av en imponerade trio av låtskrivare; Jaron Boyer (Rascal Flatts, Christopher Stapleton, Jason Aldean), Traci Hale (Rihanna, Blu, Cantrell, Mýa, Brandy) och Sara Haze (Rascal Flatts, Brooke Eden, Lindsey Ell).

Ellinor Springstrike är en svensk artist och låtskrivare från Umeå som på kort tid har skapat sig en stor fanbase och nått miljoner streams. Genom sin musikalitet, sitt artistiska uttryck och driv har Ellinor fått stor respekt inom Nashvilles musikscen och hon jobbar idag med flera av de största låtskrivarna i branschen. Hon är fortfarande relativt okänd här i Sverige men har bland annat uppmärksammats av internationell musikmedia.