NY SINGEL. "En feministisk party anthem" - Felin aktuell med mäktiga "Don't Tell Me What To Do"

Kraftfull, feministisk och energisk är ord som förknippas med hennes musik. Under 2023 gav Felin ut de refrängstarka singlarna "STFU (Shut The F**k Up)", "Sick" och "Worst Regret". Den sistnämnda har spelats en hel del på radio och placerat sig på flertalet betydande Spotify-listor som NMF Sweden, Ny Pop, Pop Rock m fl. Nu höjer Felin ribban ytterligare och släpper arenarökaren "Don't Tell Me What To Do" med tillhörande musikvideo regisserad och producerad av Fredrik Etoall. Låten är skriven av Felin, John Strömberg, Palle Hammarlund och Bishat Araya.

- Jag skulle kalla "Don’t Tell Me What To Do" för en feministisk party anthem. Det är en låt skriven för att spelas live, där energin är i fokus. Låten handlar om att inte ta något skit från någon, inte låta någon säga till dig "du kan inte göra det här" eller "du kommer aldrig klara det". Den handlar om att göra precis vad fan du vill och ha kul medan du gör det, säger Felin.

Felin är en rutinerad liveartist och det är just på scen som hon trivs allra bäst. Hon har turnerat som musiker till artisten Agnes, gjort inhopp som basist i Thundermother och inte minst levererat imponerande framträdanden i egenskap av soloartist. Nyligen visade Felin prov på sin scenenergi när hon fullständigt knockade publiken som support till Royal Republic på bandets Sverigeturné. I morgon den 17 februari öppnar hon för Normandie på Kollektivet Livet i Stockholm och senare i år väntar egna spelningar för Felin och hennes band.

Lyssna på "Don't Tell Me What To Do" här.

Se videon här.

Följ Felin: