NY SINGEL. Explosiva Felin tillbaka till rötterna med nya singeln "Sick"

NY SINGEL. Explosiva Felin tillbaka till rötterna med nya singeln "Sick"

Hon har kallats Sveriges svar på Pink och jämförts med artister som The Sounds och Avril Lavigne. Felin aka Elin Blom har genom åren nyfiket utforskat olika musikstilar och uttryck. Med det nya låtmaterialet har Felin hittat tillbaka till sin ursprungliga musikaliska identitet med distade gitarrer, poppiga refränger och punkig energi. I mars gav hon ut singeln "STFU (Shut The F**K Up)" som en första presentation av det kommande albumet. I dag följer hon upp med "Sick" som är det andra släppet i en serie av fyra singlar som ges ut under 2023.

- "Sick" är en punkpoppig låt med mycket energi och attityd, precis som det kommande albumet. Låten handlar om det där riktigt stökiga exet, som fick dig att tro att du var den som var galen, när det faktiskt var exet som var det. Det är alltid en varningsflagga om någon har många "galna ex". Det får dig att undra om det i själva verket är de själva som är problemet och inte deras ex, säger Felin.

Felin är en kraftfull och explosiv artist som bör upplevas live. Detta gav hon nyligen prov på när hon äntrade scenen på Biblioteket Live i Stockholm och festivalen Liverpool Sound City.

- Det här materialet representerar en ny era för mig, på ett bra sätt. Mitt förra album skrevs under pandemin, medan de här låtarna skrevs när samhället öppnade upp sig igen och jag verkligen insåg hur mycket jag har saknat att spela live. Jag älskar energin, att svettas på scen och möta publiken. Jag tycker att det hörs på de nya låtarna. Jag har gått tillbaka till mina rötter, ljudbilden påminner lite om min första singel "Revolt", fast mer poppunk, säger Felin.

Lyssna på "Sick" här.

Se videon "Sick" här.