NY SINGEL. Felin (feat. 2 Far Out) släpper titelspåret "Whatever" från kommande fullängdaren

Med sin punkiga energi och starka scennärvaro har Felin skapat sig ett namn inom poppunk-genren. Hon är en stark förespråkare för jämställdhet och människors lika värde, något som är återkommande teman i hennes texter. Detta, i kombination med distade gitarrer och popinfluerade refränger, har blivit Felins signum.

Felin är även en fantastisk liveartist och vet hur man engagerar en publik. Detta visade hon prov på nyligen när hon gjorde succé som support till Royal Republic på deras turné i Sverige. Felin har även spelat en hel del utomlands, bland annat på tyska tv-showen Rockpalast, The Great Escape och Liverpool Soundcity.

I vår är Felin aktuell med ett nytt album och i dag släpps titelspåret “Whatever”. Låten, som är ett samarbete med det svenska poppunkbandet 2 Far Out, är skriven av Felin, John Strömberg, Palle Hammarlund och 2 Far Out:s frontsångare Efraim Leo.

- “Whatever” handlar om ett destruktivt förhållande, där passion kolliderar med den hårda verkligheten av smärta och heartbreak. Ibland är kärlekshistorien helt enkelt inte som i en film och vi är inte odödliga, även om vi skulle önska att det var så. Låten skrevs ursprungligen för Felin, men när den var klar kändes det bara så självklart att det skulle vara en duett. “Whatever” är en energisk pop punk låt och jag är så glad att 2 Far Out ville göra denna låt med mig, säger Felin.

Under 2023 gav Felin ut singlarna “STFU (Shut The F**k Up)”, “Sick” och “Worst Regret”. Den sistnämnda placerade sig på listor som Spotifys New Music Friday Sweden och Made in Sweden och har spelats en hel del på radio. I februari 2024 gav Felin ut ytterligare en singel, “Don’t Tell Me What To Do”, ett feministisk musikaliskt långfinger med arenarefräng.

Samtliga låtar finns med på albumet “Whatever” som släpps den 24 maj 2024. Skivan är Felins tredje fullängdare och innehåller totalt nio låtar. Förutom de tidigare nämnda singlarna inkluderar albumet även nya spår som bland annat “Rather Go To Hell” (feat. Filippa Nässil från Thundermother).

Lyssna på "Whatever" här.

Se videon "Whatever" här.

Felin online.

Instagram I Facebook i TikTok I YouTube I Spotify