NY SINGEL. "Lazerlove" - Royal Republic släpper intergalaktisk powerballad med elektrisk 80-talskänsla

“Royal Republic proudly presents our very first powerballad: 'Lazerlove'! Every party needs a slow dance. So turn the lights down low, turn the volume up. Lose yourselves in the eyes of your most favourite lover as you dance the night away to the tune of this butter dripping goodness. 'Lazerlove' is a song about love across the room...across time...across the universe..." - Royal Republic

Royal Republic är bandet som brutit mot alla rock'n'roll-normer sedan Adam Grahn, Hannes Irengård, Per Andreasson och Jonas Almén bildade gruppen i Malmö år 2007. Och de fortsätter att bryta normer. Nu är powerdisco-kvartetten aktuella med den brännheta, 80-talsdoftande singeln "Lazerlove" - en fulladdad intergalaktisk powerballad som med dess elektriska intensitet kommer att få hjärtan att smälta.

I dag levereras även den tillhörande musikvideon där bandets frontman Adam och hans mannar visar sina färdigheter i ett dämpat sken från arenans strålkastarljus. Videon är regisserad av Leo Åkesson och filmad av Ted Lindén.

Se videon "Lazerlove" här.

Den 7 juni släpps Royal Republics femte studioalbum "LoveCop". Skivan, som är bandets mest vågade och briljanta hittills, innehåller bland annat låten "My House" och titelspåret "LoveCop". Nya alstret "Lazerlove", producerad av Michael Ilbert och Adam Grahn, är bandets tredje singel från kommande fullängdaren.

Lyssna på "Lazerlove" här.

Förbeställ albumet "LoveCop" här.

Följ Royal Republic:

Instagram I Facebook I YouTube I Spotify I Hemsida

För kommande festivalspelningar samt info om "LoveCop Tour" 2024, klicka här.