Sensommarens energiexplosion! Self Deception släpper kaxiga "The Scandinavian Dream"

NY SINGEL. Self Deception följer upp succén med explosiva och provokativa "The Scandinavian Dream" 11 augusti

Det här kan vara den svängigaste och för vissa säkert den mest provocerande låt vi någonsin gjort. Tror många kommer fångas av refrängernas härliga gung och smittsamma melodier samtidigt som vi inte gör någon besviken som gillat den råare attityd som vart lite av vårat signum den senaste tiden.

Oavsett hur man tar till sig låten så är jag övertygad om att ‘The Scandinavian Dream’ kommer fastna i hjärnan efter första lyssningen!" (Andreas Clark, Self Deception)

LYSSNA PÅ "THE SCANDINAVIAN DREAM" HÄR

Blytung, pulserande energi – det är vad vi får på Self Deceptions nya singel “The Scandinavian Dream” - en fullständigt logisk uppföljare till senaste succén med “Fight Fire With Gasoline” som slagit över hela världen. Älskar du högoktanig rockmusik kommer du inte att bli besviken.

Under sommaren har bandet mött sin ständigt växande publik, både på hemmaplan och i Skandinavien. Mottagandet har varit fantastiskt att bevittna – efter varje gig hyllas bandet unisont. Och nu är det alltså dags för ett nytt singelsläpp.

I en värld där ett fåtal dikterar hur livet skall levas och som göder sig på de som har det sämre ställt, slår Self Deception tillbaka med "The Scandinavian Dream." Låten krossar illusionerna för de som sitter på sina moraliskt höga hästar och ser ner på andra. Låten är en kraftfull påminnelse om att ingen piedestal är för hög för att stå emot den kollektiva styrka hos de som är fast beslutna att bryta sig loss från förtryckande normer.

Inspirationen till ”The Scandinavian Dream” fick bandet under en soundcheck, där de jammade till Green Days ”American Idiot.” Genom att utnyttja den råa energin och den rebelliska andan i Green Days musikaliska influenser skapade Self Deception en låt som står stadigt på egen hand samtidigt som de hyllar punkikonerna som banade väg.

Self Deception fortsätter att tänja på gränserna med sin distinkta blandning av högpulserande rock. De skaffar ständigt nya fans och befäster sin plats som ett av vår tids mest spännande och inflytelserika band. Med ”The Scandinavian Dream” bevisar de än en gång att de inte är rädda för att utmana konventioner och inspirera sin publik att omfamna sina unika identiteter.

Om Self Deception
Self Deception är ett explosivt rockband känt för sina provokativa texter och fascinerande liveframträdanden. Med ett unikt sound som blandar punk, rock och metal fortsätter bandet att fängsla publik över hela världen.

FACEBOOK | INSTAGRAM | HEMSIDA | SPOTIFY

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB